Persoonlijkheidstests worden steeds populairder

In de hedendaagse werkomgeving verlangen HR-managers, directeuren en bedrijfsleiders van medewerkers dat zij meer inbrengen dan alleen hun dagelijkse beroepsmatige vaardigheden. Persoonlijkheidstests worden steeds populairder om na te gaan hoe goed collega's met elkaar kunnen samenwerken en passen in de organisatie of het team waarvan zij deel uitmaken.

Zo gebruikt 80% van de bedrijven uit de Fortune 500 en 89% van de bedrijven uit de Fortune 100 deze tests voor de analyse van hun medewerkers en de omgeving waarin zij het best kunnen functioneren, in de hoop de productiviteit te verbeteren. 70% van de werkomgevingen is momenteel georganiseerd als landschapskantoor. Onderzoek heeft aangetoond dat medewerkers hierdoor aanzienlijk minder gemotiveerd, productief of gelukkig zijn. Vandaar de behoefte aan populaire persoonlijkheidstests als die van Myers Briggs.

Delen

Heeft u vragen of wilt u een afspraak maken?

Abonneer u op onze nieuwsbrief

Shop