Overslaan en ga naar inhoud

U Belong

Bij Vodafone geloven we dat we de wereld en toekomst positief kunnen veranderen. Zo ook een toekomst waar steeds meer mensen zich vrijer voelen om te zijn wie zij willen zijn. Want je kunt pas het maximale uit jezelf halen als je de vrijheid voelt om volledig jezelf te kunnen zijn. We zetten ons actief in voor de LHBTIQ+ gemeenschap en hebben een medewerkersnetwerk dat het hele jaar door activiteiten organiseert. Daarnaast zijn we trotse hoofdsponsor van de Utrecht Canal Pride. Dit jaar leveren we een betekenisvolle bijdrage aan Pride met onze real-time campagne vanaf de Pride in Utrecht, Amsterdam en Groningen: U Belong

Belonging

Met de campagne U Belong sluit Vodafone perfect aan met hoe je nog beter kan verbinden. Inzicht toont aan dat binnen de LHBTIQ+ gemeenschap de kans op eenzaamheid groter is. Om die reden is er gekozen om met de Utrechtse ontwerpster Jade Hermans samen te werken en de focus te houden op hoe je het gevoel kunt vergroten van Belonging. Als resultaat heeft Jade de Belong(r)ing ontworpen en is lid van de queer-community, “Iets terug kunnen doen voor mijn community tijdens Pride, het moment van het jaar waar wij centraal staan, was voor mij een no-brainer. Een ring is al het symbool van verbinding, maar met mijn design help ik mensen graag om de eerste stap te zetten in het maken van een connectie en elkaar ontmoeten."

De ring staat symbool voor Belonging, als je de ring draagt laat je zien dat je openstaat voor verbinding. De Belong(r)ing bestaat uit 1 ring met aanschuifringen in verschillende kleuren, om uit te delen en te ruilen met iemand anders.

U Belong I Belong We Belong

Onze collega's zijn onderdeel van ons eigen medewerkersnetwerk Queers Connected van VodafoneZiggo 

Vrijheid is jezelf zijn

Hoewel mensen zich tegenwoordig een stuk vrijer voelen in zelfexpressie, is het nog lang niet wat het moet zijn. Er is een grote groep mensen die de vrijheid om jezelf te kunnen zijn nog niet ervaart door onzekerheid en angst voor afwijzing of buitensluiting. Herkenbare rolmodellen hebben hierin een positieve en inspirerende invloed.

In een heteronormatieve samenleving hebben LHBTIQ+- jongeren in hun directe omgeving minder rolmodellen waarmee ze zich kunnen identificeren. Een merendeel van deze jongeren kijkt daarom naar rolmodellen in de media.

Daarom zetten wij ons vanuit Vodafone in om een zo breed en divers mogelijk beeld van de community neer te zetten. Iedereen kan tijdens de Pride een rolmodel zijn voor de vrijheid: een real model. Échte mensen. Uit de community. Jong. Oud. Uitbundig. Ingetogen. Toekijker. Deelnemer. Zo inspireren we anderen om jezelf te zijn. Want alleen dan kun je het maximale uit jezelf halen en het verschil maken.

Beleid VodafoneZiggo

Niet alleen tijdens Pride, maar het hele jaar door werkt VodafoneZiggo aan een inclusieve samenleving en een positieve werkomgeving voor alle collega’s.
Het thema diversiteit, gelijke behandeling en inclusiviteit (DE&I) in de volle breedte is al vele jaren een strategische prioriteit bij VodafoneZiggo. LGBTQI+ inclusiviteit is hier een onlosmakelijk onderdeel van.