Privacy
Je gegevens zijn bij ons in goede handen. We gebruiken ze alleen om je beter van dienst te zijn.
Onze privacybeloftes
1. Wij nemen je privacy serieus
Ons privacybeleid is erg belangrijk voor ons. Bij iedere keuze die we maken, nemen we maatregelen om je privacy zo goed mogelijk te beschermen.
Daarvoor hebben we een privacyteam. De coördinatie van ons privacybeleid is in handen van een Privacy Officer.
Verder zijn we lid van DDMA, de brancheorganisatie voor marketing en data. DDMA-leden moeten zich houden aan de wet en de Nederlandse Reclame Code.
2. Je gegevens zijn veilig
De inhoud van je gesprekken, berichten of databestanden blijft geheim. De wet verbiedt ons om de inhoud van bel-, sms- en internetverkeer te bekijken zonder expliciete toestemming. En daaraan houden we ons natuurlijk.
Ook verkopen we je gegevens niet aan anderen.
3. Jij houdt controle over je gegevens
De gegevens die we over je vastleggen en verwerken, zijn van jou. En jij hebt én houdt controle over die gegevens.
Via deze website zie je welke gegevens we vastleggen, kun je ze laten aanpassen of zelfs laten verwijderen. Ga je ons verlaten? Dan kun je je gegevens eenvoudig meenemen.
4. We houden je op de hoogte
Als we ons Privacy Statement wijzigen, passen we dit aan op onze website en brengen we je op de hoogte.
Privacy-incidenten
Online kun je allerlei gegevens opslaan. Lekker praktisch want zo kun je overal bij je foto’s, e-mails en documenten.
Dit gemak heeft een keerzijde. Als informatie in verkeerde handen terecht komt, is identiteitsfraude of inbreuk op je privacy mogelijk. Daarom zoeken we continu naar een goede balans tussen gebruikersgemak en veiligheid.
Melden privacy-incident
Mocht er bij ons onverwacht iets niet goed gaan met de bescherming van je persoonsgegevens, dan melden we dit direct bij de Autoriteit Persoonsgegevens.
Als dit incident voor jou ongunstige gevolgen heeft, hoor je dat zo snel mogelijk. We informeren je over wat we gaan doen om de gevolgen zo veel mogelijk te beperken.
Wie is er verantwoordelijk?
De verantwoordelijke voor het verzamelen, beveiligen en gebruik van je gegevens is Vodafone Libertel B.V., Avenue Céramique 300, 6221 KX in Maastricht.
Voor de verwerking van je gegevens voor de afbetaling van je toestel is de verantwoordelijke: Vodafone Financial Services B.V., Avenue Céramique 300, 6221 KX in Maastricht.
Privacy Statement
Op zoek naar meer details?
In ons Privacy Statement lees je alles over:
- Welke persoonsgegevens we gebruiken
- Wat we doen met jouw gegevens
- Met wie we je gegevens delen
- Een toelichting over jouw rechten als het gaat om je persoonsgegevens
- Hoe je contact met ons kunt opnemen over privacy
Disclaimer
Vodafone heeft de informatie die je op deze website vindt met de grootste zorg samengesteld. Toch kan er onverhoopt een fout of onvolledigheid in zijn geslopen. Vodafone kan daarvoor niet aansprakelijk worden gesteld. Ook voor eventuele fouten en onvolledigheden als gevolg van het niet goed functioneren van de website kan Vodafone niet instaan.
Vodafone verstrekt op deze website alleen informatie over zijn eigen producten en diensten en houdt zich het recht voor om daarin zonder mededeling vooraf wijzigingen in aan te brengen.
De website bevat soms verwijzingen naar andere websites die niet door Vodafone worden onderhouden. Hoewel Vodafone uiterst selectief is ten aanzien van de sites waarnaar verwezen wordt, aanvaardt hij geen aansprakelijkheid voor de inhoud en het functioneren daarvan. Dat geldt ook voor de kwaliteit van producten of diensten die op deze sites worden aangeboden.
Je kunt er van op aan dat Vodafone alles in het werk stelt om misbruik te voorkomen. Vodafone kan echter niet aansprakelijk worden gesteld voor informatie en/of berichten die door gebruikers van de website via internet verzonden worden.
Wat zijn persoonsgegevens?
Dit zijn alle gegevens die zijn te herleiden tot een natuurlijk persoon. Denk aan naam, adres en 06-nummer. Ook een IP-adres, een soort van kenteken op internet, is een persoonsgegeven. Want het is te herleiden tot een individu.
We verzamelen je persoonsgegevens. En gegevens over wat je doet. Dit zijn je gebruiksgegevens van bijvoorbeeld tv en internet. We bewaren niets langer dan nodig is. In het Privacy Statement kun je lezen hoe lang dat is.
Profielen
Met de persoonsgegevens die we verzamelen, maken we profielen, bijvoorbeeld op basis van woonplaats, leeftijd of gezinssamenstelling. Profielen helpen ons bij het verbeteren van onze diensten. Of om je een goed aanbod te kunnen doen.
Als je niet wilt dat wij je je gegevens gebruiken voor profielen, vul dan het bezwaarformulier in My Vodafone in.
Wat we met je gegevens doen
We verzamelen je gegevens niet zomaar. Dat mag ook niet. Alle gegevens verzamelen we met een bepaald doel:
Als je klant bij ons wordt, hebben wij je accountgegevens en financiële gegevens nodig om je bestelling in onze systemen vast te leggen. Daarnaast kunnen we enkele financiële checks doen.
Om je een abonnement of product te kunnen leveren, hebben we je account- en gebruikersgegevens nodig. Die gegevens gebruiken we ook voor het verbeteren van onze diensten.
Je telefoonnummer gebruiken we om onze diensten te leveren. We hebben het nodig als je je nummer meeneemt als je naar een andere provider gaat.
We hebben je nummer ook nodig als je het wilt laten opnemen in een telefoongids, of wanneer je actie wilt ondernemen als iemand je herhaaldelijk telefonisch lastigvalt.
We gebruiken accountgegevens, gebruiksgegevens en financiële gegevens om facturen te maken, te versturen en om ervoor te zorgen dat deze betaald worden.
We gebruiken je accountgegevens als je ons toestemming hebt gegeven om je te informeren over bestaande en nieuwe producten en diensten.
We informeren je over speciale acties of bepaalde interessante content. Soms gebruiken we daarbij je account-, gebruiks- en financiële gegevens, om aanbevelingen en aanbiedingen zo veel mogelijk aan te passen aan jouw persoonlijke situatie.
Als je meedoet aan een prijsvraag of je aanmeldt voor bepaalde voordelen gebruiken we je accountgegevens ook.
Helaas kan iedereen slachtoffer worden van fraude en identiteitsdiefstal. Ook jij. Om dit zoveel mogelijk te voorkomen, maken we gebruik van accountgegevens, gebruiksgegevens en financiële gegevens.
We bieden websites en apps aan zodat je diensten bij ons kunt afnemen, zelf zaken online kunt regelen en met ons kunt communiceren. Hiervoor gebruiken wij je account-, gebruiks- en financiële gegevens.
Via onze websites en apps testen we soms ook onze dienstverlening.
Door accountgegevens en gebruiksgegevens te analyseren, krijgen we inzichten die nuttig zijn voor jou, voor ons en voor derden. Zulke statistische analyses voeren we alleen uit met informatie die niet meer tot jou persoonlijk te herleiden is.
Je kunt op verschillende manieren contact met ons opnemen. Als je dat doet, krijgen we accountgegevens, gebruiksgegevens en financiële gegevens over jou, zoals je klantnummer en de inhoud van je vraag of klacht.
Ook kun je zelf tips delen of vragen stellen binnen onze communities. Daarvoor hebben we je accountgegevens nodig.
Vanzelfsprekend houden wij ons aan de wet. In uitzonderlijke gevallen moeten we jouw persoonsgegevens aan de overheid of aan derden geven, bijvoorbeeld in geval van een strafrechtelijk onderzoek.
Privacy Statement
Op zoek naar meer details? In ons Privacy Statement lees je alles over:
- Welke persoonsgegevens we gebruiken
- Wat we doen met jouw gegevens
- Met wie we je gegevens delen
- Een toelichting over jouw rechten als het gaat om je persoonsgegevens
- Hoe je contact met ons kunt opnemen over privacy
Zo houden we het samen veilig
Met spullen van een ander ben je altijd extra voorzichtig. Maar ook zelf kun je vanalles doen om veilig met je gegevens om te gaan.
Dit doen wij om je gegevens te beveiligen
We nemen grondige veiligheidsmaatregelen:
- We scannen onze netwerkinfrastructuur op virussen, schadelijke software en inbraakpogingen
- We bewaren de logfiles van de opgespoorde virussen of beveiligingslekken
- We laten geregeld de infrastructuur en onze beveiligingsprocessen controleren door onafhankelijke auditors
- We vragen naar aanvullende informatie zoals je postcode, adres en klantnummer als je iets telefonisch wilt wijzigen of kopen
Dit kun je zelf doen
Deze voorzorgsmaatregelen kun je zelf nemen:
- Let goed op welke links je aanklikt in e-mails en op websites. Als je twijfelt, klik dan niet op de link.
- Pas op met downloaden van apps via onofficiële kanalen
- Maak geen verbinding met onbeveiligde wifi-netwerken die je niet vertrouwt
- Geef wijzigingen in je gegevens op tijd aan ons door
- Meld fraude en oplichting bij de nationale Fraudehelpdesk
Je rechten op een rij
Wij mogen je gegevens onder voorwaarden verzamelen en bewerken. Dat is in de wet geregeld. Maar natuurlijk zijn je gegevens van jou. Je hebt het recht om:
- Te zien welke gegevens we met welk doel verzamelen
- Verkeerde gegevens te verbeteren
- Gegevens te laten verwijderen
- Het verwerken van gegevens te blokkeren
- Je gegevens over te dragen
Ook als je geen klant bent, verzamelen we gegevens. Bijvoorbeeld als je op onze websites surft of als je verbinding maakt met een wifi-hotspot. Net als klanten kun je als niet-klant aan ons vragen welke gegevens we verzamelen, met welk doel en wat we ermee doen. Je verzoek stuur je naar: Vodafone Libertel B.V., Avenue Céramique 300, 6221 KX in Maastricht.
Dit kun je doen
We leggen je uit hoe je je rechten in praktijk kunt brengen. En waarom dat in sommige situaties toch niet lukt.
Je hebt het recht om de gegevens die wij van je hebben in te zien. Daarom kun je een overzicht bij ons opvragen van de gegevens die we verzamelen, met welk doel we dat doen en met welk soort organisaties we die gegevens delen.
Als onze gegevens over jou fout zijn, kun je dit melden en deze gegevens laten wijzigen. Zo help je ons om alles zo compleet en correct mogelijk te houden.
In bepaalde gevallen mag je ons vragen om je gegevens te verwijderen.
Wissen?
Je kunt een verzoek indienen om je gegevens te verwijderen als:
- We de gegevens die we van je hebben verzameld niet langer nodig hebben
- Je jouw toestemming om bepaalde gegevens te verwerken hebt ingetrokken
- Je een specifieke reden hebt om bepaalde gegevens te laten wissen
- Je jonger bent dan 16 jaar en de gegevens zijn verzameld via een website of app
- De gegevens zijn verzameld voor direct marketingactiviteiten
- Als je vindt dat we de gegevens niet mogen bewaren
Wanneer niet?
We kunnen niet altijd aan je verzoek voldoen. Soms hebben we een goede reden om je gegevens nog te bewaren. Bijvoorbeeld als::
- We nog bezig zijn met de afhandeling van een klacht
- We wettelijk verplicht zijn om de gegevens te bewaren
- Je een contract hebt waarvoor het nodig is om de gegevens te bewaren
Als we je verzoek om gegevens te verwijderen afwijzen, laten we je altijd weten waarom. Afhankelijk van hoe je de aanvraag hebt gedaan, krijg je een reactie per post of in My Vodafone.
Je kunt in bepaalde situaties bezwaar maken tegen het gebruik van je gegevens.
Bezwaar?
Je kunt bezwaar maken tegen het gebruik van je gegevens als:
- Je niet wilt dat we je gegevens voor direct marketing gebruiken
- De gegevens niet (meer) voor een doel worden verwerkt waarvoor ze verzameld zijn
- Je in een specifieke persoonlijke situatie zit
- Als je niet wilt dat wij je gegevens gebruiken voor historisch of wetenschappelijk onderzoek of voor statistiek.
- We de gegevens die we van je hebben verzameld niet langer nodig hebben
Wanneer niet?
We kunnen niet altijd aan je verzoek voldoen. Soms hebben we een goede reden om je gegevens nog te bewaren. Bijvoorbeeld als::
- We nog bezig zijn met de afhandeling van een klacht
- We wettelijk verplicht zijn om de gegevens te bewaren
- Je een contract hebt waarvoor het nodig is om de gegevens te bewaren
Als we je verzoek om gegevens te verwijderen afwijzen, laten we je altijd weten waarom. Afhankelijk van hoe je de aanvraag hebt gedaan, krijg je een reactie per post of in My Vodafone.
Natuurlijk raken we je liever niet kwijt. Maar als je toch naar een andere provider gaat, vraag dan je gegevens bij ons op en geef ze door aan je nieuwe provider. Je kunt dit op drie manieren doen:
- Doe een inzageverzoek - Je ontvangt je gegevens in digitale vorm, zodat je ze kunt downloaden.
- Download je gespecificeerde facturen - Hierin vind je overzichten van je verbruik.
- Vraag nummerbehoud aan - Je kunt je 06- of 097-nummer over laten zetten naar een nieuwe provider.
Beveiligingslek ontdekt?
In de telecomsector werken we samen aan meer transparantie over maatregelen in de beveiliging van klantgegevens. Ook jij kunt bijdragen aan een veilige website. Heb je een beveiligingsprobleem of kwetsbare plek gevonden? Meld het ons, zodat we dit gelijk kunnen oplossen.
Goed om te weten
- Deel de kwetsbaarheid niet met anderen en maak hier geen misbruik van.
- Je kunt een beveiligingsprobleem of het vermoeden daarvan melden via dit formulier
- Je kunt het online formulier anoniem invullen. Het wordt versleuteld verstuurd.
- We nemen binnen 3 dagen contact met je op en maken afspraken over een redelijke herstelperiode.
Je kunt je melding opsturen naar:
Vodafone Nederland
t.a.v. afdeling Security
Avenue Ceramique 300
6221 KX Maastricht
Informatie voor fabrikanten
Vodafone Mobiele Telefonie-specificatie
Onze 2G, 4G en 5G mobiele netwerken zijn conform 3gpp (3gpp-compliant) en kunnen dus gebruikt worden door elk mobiel apparaat dat voldoet aan de 3gpp standaarden (www.3gpp.org).