Apps en entertainment betalen via je factuur
Je kent het wel. Je hebt een abonnement op Netflix, koopt soms een app via je Creditcard, of koopt eenmalig iets in de app store via iDeal. Dat kan makkelijker. Apps en entertainment diensten betaal je vanaf nu eenvoudig via je factuur. Geen gedoe meer met losse betalingen, maar alles in één overzicht.
Betaalde content-diensten
Content diensten zijn entertainment diensten van derden, zoals Netflix en Blendle, maar ook apps of in-app-aankopen in de app store van je mobiele telefoon. Je kunt ervoor kiezen deze diensten direct te betalen via je Vodafone factuur.
Hoe het werkt?
Ga naar de instellingen van je toestel en stel in dat je de betalingen in de App Store, Google Play Store of Microsoft Store wil doen via Vodafone.
Of sluit via Vodafone Entertainment een abonnement af bij een van de diensten van onze partners.
De eerste 3 maanden kun je geen apps of entertainment betalen via je Vodafone factuur. Wil je dit toch? Neem contact met ons op.
Dit regel je in My Vodafone
Via je My Vodafone account hou je controle over al je aankopen voor apps en entertainment. Ook stel je limieten in zodat je onverwachte kosten kunt voorkomen.
In My Vodafone vind je een overzicht van al je eenmalige aankopen en je lopende abonnementen. Je vindt er de details en de kosten. Je vindt dit overzicht terug onder facturen - aankopen via je factuur.
In het overzicht van je lopende abonnementen zie je extra informatie over de aanbieder van de dienst. Hier vind je ook een knop om het abonnement op te zeggen.
Heb je graag grip op de kosten, of ben je een beheerder en wil je voorkomen dat één van je gebruikers kosten maakt voor betaalde content-diensten? Je stelt eenvoudig een maandelijks limiet in.
Je kunt kiezen voor welk bedrag je maximaal per maand aankopen wil doen via je factuur. Zodra dit bedrag is bereikt, kun je in die maand geen aankopen meer betalen via je Vodafone factuur. Je stelt een limiet in tussen de 10 en de 300 euro per maand.
In My Vodafone geef je aan of je de betalingen voor apps en entertainment diensten wil blokkeren of toestaan. Maar: deze blokkade geldt niet voor abonnementen op sms-diensten. Die (de)blokkeer je via de pagina www.payinfo.nl
Betaalde sms-diensten
Betaalde sms-diensten zijn eenmalige sms'jes of abonnementen waarbij je dagelijks of wekelijks sms'jes ontvangt tegen een hoger tarief. Bijvoorbeeld een dagelijkse horoscoop, dagelijkse weerberichten of een eenmalige sms van een tv-programma.
Deze sms-diensten worden buiten je bundel in rekening gebracht. Vaak gaat het abonneren op een sms-dienst snel en zie je de kosten pas terug op je factuur.
Sms-diensten blokkeren
Wil je een betaalde sms-dienst stopzetten of wil je alle sms-diensten blokkeren? Al je aankopen voor sms-diensten vind je terug op de website van Payinfo. Daar kun je ook een blokkade instellen.