Overslaan en ga naar inhoud

Zo werkt Red Together

Met Vodafone Red Together deel je een grote databundel met vrienden of familie. Je regelt het in de Vodafone & Ziggo app.

Deel je data

Je deelt de data van je Red Together abonnement samen met alle leden in je Red Together groep. Je hebt minimaal één Red Together en één Red Together Extra abonnement nodig om je groep te starten. Voeg daarna tot wel 9 leden toe.

Je krijgt voor de hele groep 1 factuur, maar je hoeft niet allemaal op hetzelfde adres te wonen. 

Je databundel

Met je Red Together abonnement heb je iedere maand 50 GB. Met een Red Together groep verdubbelt je bundel naar 100 GB. Heb je ook internet bij Ziggo? Dan verdubbelt je bundel nóg een keer. Dus 200GB!

Activeer je groep

Heb je minimaal één Red Together en één Red Together Extra abonnement? Activeer de groep in de Vodafone & Ziggo app of in My Vodafone.

Groepsleden toevoegen

Groep geactiveerd? Voeg dan je abonnementen toe aan de groep. Ook dat doe je in de Vodafone & Ziggo app of in My Vodafone. Voeg elk abonnement toe aan de groep, dan kan iedereen meteen meegenieten! 

Als je groep nog niet compleet is

Geen probleem, je kunt abonnementen ook achteraf toevoegen. Hoe? Dat ligt aan je situatie:

Wil je een groepslid toevoegen, maar heeft het abonnement een ander contract of klantnummer? Neem het abonnement dan eerst over op jouw contract. Je regelt het in een paar klikken in My Vodafone.

Overstappen op een Red Together abonnement kan altijd. Zonder extra kosten en zelfs als je eigenlijk nog niet kunt verlengen. Hoe? Je wijzigt je abonnement gewoon zelf in My Vodafone of in de Vodafone & Ziggo app

Neem dan een Red Together en een Red Together Extra abonnement. Dat kan via de online shop of in een van onze winkels. Natuurlijk kun je jouw eigen mobiele nummer kosteloos meenemen.

In My Vodafone en in de Vodafone & Ziggo app voeg je een nieuw Red Together of Red Together Extra abonnement toe aan je groep. 

Beheer je instellingen en verbruik

Ben jij de groep gestart? Dan ben jij de beheerder. In de Vodafone & Ziggo app of in My Vodafone pas je de instellingen van de groepsleden aan en zie je precies wie hoeveel data gebruikt uit de gezamenlijke datapot.

Je stelt in welke groepsleden deelnemen aan de datapot. 

Je ontvangt automatisch een sms over het verbruik:

  • Is de datapot voor 80% leeg? Dan ontvangt de beheerder een sms.
  • Is de datapot helemaal leeg? Dan ontvangt iedereen in de groep een sms.
  • Heeft de beheerder een melding ingesteld op het verbruik van een bepaald aantal GB's? Dan ontvangt het groepslid en de beheerder een sms'je. Het groepslid kan dan nog steeds data gebruiken uit de datapot.

Met de pauzeknop verlaag je tijdelijk de internetsnelheid voor dit groepslid. Een appje versturen gaat nog wel, maar een filmpje kijken niet meer. Het gebruik van MB's is gratis en gaat niet meer van de datapot af. De pauzeknop gaat automatisch weer uit aan het begin van de nieuwe maand. 

Hebben jullie niet genoeg aan de MB's in de gezamenlijke Red Together datapot? Sluit dan een BloX Together Data aan voor maandelijks extra data.

Als groepslid kun je zelf ook een extra bundel aansluiten, maar die deel je dan niet met de groep.

Handig om te weten

Internetten in het buitenland

Voor internetten in de EU geldt een Fair Use Policy. Je leest er meer over bij Redelijk gebruik.

Je abonnement wijzigen

Wijzig je je Red Together hoofdabonnement of zeg je deze op? Dan kun je je databundel niet meer delen. 

Toch hulp nodig?

Hulp nodig? Neem contact met ons op. of ga even langs de Vodafone winkel.