Lening
Je smartphone of smartwatch afbetalen met een lening? Dat kan. Hier vind je alles dat je moet weten over leningen
Hoe het werkt
Koop je een nieuw toestel bij je nieuwe abonnement, dan kun je die met een lening afbetalen. Je betaalt de lening in 12 of 24 maandelijkse termijnen aan ons terug. Je bepaalt zelf hoeveel je leent. Hoe hoger het bedrag dat je meteen betaalt, hoe lager je lening en je maandelijkse kosten.
De prijs van je toestel blijft gelijk want we rekenen geen rente of extra kosten over je lening.
Verander je van gedachten? Je kunt binnen 14 dagen na het aangaan van de lening nog van de lening afzien.
In de tabel zie hoe we je lening berekenen.
Toestelprijs | €480 |
Eenmalige betaling | €120 |
Lening | €360 |
Betaling in 24 maandelijkse termijnen | €15 |
Maak een proefberekening om te zien of je een toestellening kunt nemen en wat je hier straks per maand aan kwijt bent.
Inkomens- en lastentoets en registratie bij BKR
Leen je meer dan € 250? Dan zijn we wettelijk verplicht om een inkomens- en lastentoets uit te voeren en je lening te laten registreren bij het BKR.
Met deze toets geef je je gezinssamenstelling, gezinsinkomen en de maandelijkse vaste lasten op.
We kijken bij het BKR of je openstaande kredieten en mogelijke betaalachterstanden hebt. Al deze gegevens én de richtlijnen van het Nibud bepalen of je een lening kunt nemen en de hoogte van de lening.
Registratie bij het BKR
We melden dat je een krediet hebt bij Vodafone en dat registreert het BKR. Zodra we je laatste betaling hebben ontvangen melden we de lening weer af. Een registratie bij het BKR blijft vijf jaar zichtbaar.
Meer weten? Kijk dan op de site van het BKR. Wil je weten of je geregistreerd bent bij het BKR? Neem dan contact op met het BKR.
Heb je een betaalachterstand van 60 dagen? Dan melden we dit bij het BKR. Dit kan gevolgen hebben voor je volgende lening- of kredietaanvragen. Door je facturen op tijd te betalen, voorkom je deze melding.
Zorg er dan voor dat je lening onder de € 250 blijft. Bijvoorbeeld door iets meer in één keer te betalen bij aanschaf van je toestel. Je kunt ook een goedkoper toestel of een Sim Only abonnement zonder toestel kiezen.
We moeten kunnen laten zien dat we je een lening mochten geven. Daarom bewaren we de uitslag van je inkomens- en lastentoets maximaal 5 jaar. In ons privacy statement lees je hoe we met jouw gegevens omgaan.
Je lening betalen
Als je een lening aangaat, dan los je elke maand een deel af samen met je abonnementskosten. Het bedrag dat je aflost staat op je factuur onder het kopje 'Toestelbetaling'.
In één keer betalen
Omdat je bijvoorbeeld een hypotheek wil afsluiten? Dat kan! Log in op My Vodafone en ga naar Toestellening. Daar vind je alle informatie en kun je de betaling in één keer aanvragen.
We melden je lening af bij het BKR binnen 3 werkdagen nadat je deze hebt afbetaald.
Extra info en voorwaarden
Wil je alles weten? Bekijk dan alvast het Standaard informatieblad en de Algemene voorwaarden bij de toestellening.
Je sluit de lening af bij Vodafone Financial Services B.V. (VFS)
VFS beschikt over een AFM-vergunning voor het aanbieden van consumentenkrediet en biedt alleen krediet aan ter financiering van een mobiele telefoon in combinatie met een abonnement van Vodafone Libertel B.V. of hollandsnieuwe.
Vodafone Libertel B.V. treedt op als verbonden bemiddelaar voor Vodafone Financial Services en bemiddelt uitsluitend voor Vodafone Financial Services.
Vodafone Financial Services en Vodafone Libertel geven geen advies over de toestellening. Je dient zelf te bepalen of de toestellening aansluit bij jouw persoonlijke omstandigheden.
Vodafone Financial Services heeft alle activiteiten uitbesteed aan Vodafone, wat betekent dat je als klant gewoon via de vertrouwde weg contact met ons kunt opnemen, ook met vragen over de toestellening.
De waarschuwing "Let op! Geld lenen kost geld" heb je vast al vaak gezien. Ook op onze website kom je 'm tegen. Dat zijn we verplicht. Maar bij onze toestellening berekenen we geen rente en geen extra kosten.
Het leningnummer vind je terug in My Vodafone. Dit gebruik je als identificatie als je meer dan één lening bij ons hebt. Of voor het opgeven van de lening bij een curator of de belastingdienst.
Een lening kan je niet aan iemand anders geven. Contract op naam van iemand anders zetten? Dan vragen we je de lening in één keer te betalen. Lees er alles over.
Bij vragen of klachten
Ben je ergens niet tevreden over? Geef dat dan aan ons door. We lossen het graag voor je op. We zijn aangesloten bij het Kifid.