Overslaan en ga naar inhoud

Hulp bij OneNumber

Altijd bereikbaar via je smartwatch met het Vodafone OneNumber abonnement . Ook zonder telefoon op zak.

Zelf aan de slag met OneNumber

OneNumber bestel, installeer en wijzig je gemakkelijk zelf. Kom je er niet uit? Dan vind je hieronder alle informatie die je nodig hebt. Kies het onderwerp waar je meer over wilt weten.

Kies hier je onderwerp

OneNumber activeren

Dan activeert OneNumber automatisch als je je smartwatch koppelt met je telefoon.


Om OneNumber te gebruiken heb je nodig:

  • een Vodafone abonnement
  • een iPhone met iOS 17.1 of hoger
  • een Apple Watch GPS + Cellular (Series 4 met WatchOS 10.1 of hoger)

OneNumber activeren in de Watch App

Je kan OneNumber op elk moment zelf activeren. Je moet hiervoor in Nederland zijn.

  1. Open de Watch App op je iPhone
  2. Kies voor ‘Mobiel Netwerk’
  3. Klik op ‘Configureer mobiel netwerk’
  4. Klik onderaan nogmaals op ‘Configureer mobiel netwerk’
  5. De verbinding met Vodafone NL wordt nu gemaakt.
  6. Je ziet nu informatie over Vodafone OneNumber. Klik op ‘Naar activeren’
  7. Log in met je account voor My Vodafone
  8. Vul de naam in van je Apple Watch
  9. Klik op ‘Bestellen’
  10. Je krijgt een email met de bestelbevestiging
  11. Je ontvangt een sms zodra je OneNumber kunt gebruiken

Gelukt?

Mooi! Je kunt nu bellen met je smartwatch via OneNumber.

Werkt het niet?

Controleer of je telefoon en smartwatch geschikt zijn en de nieuwste software hebben. Smartwatches gekocht buiten de EU werken niet op het Europese netwerk.

Vodafone OneNumber werkt niet in het buitenland. Wel kun je dan je smartwatch samen met je telefoon gebruiken via Bluetooth.  

Toch nog hulp nodig? Neem contact met ons op.

Diefstal, verlies en schade

Diefstal en verlies

Bij diefstal of verlies van je smartwatch is het belangrijk dat je je OneNumber direct blokkeert. Hoe je dit doet, en alle andere informatie, vind je op onze pagina:

Schade

Heb je schade én heb je de smartwatch gekocht via Vodafone? Dan kun je deze door ons laten repareren. 

OneNumber overzetten naar apparaat

Naar andere telefoon

Als je wisselt van telefoon, loopt OneNumber gewoon door. Wel moet je je nieuwe smartphone koppelen met je smartwatch. Dit doe je in de Watch App op je iPhone.

Naar andere smartwatch

Je kunt OneNumber zelf overzetten naar een andere smartwatch. Dit doe je in de Watch App op je iPhone:

  1. Open de Watch app
  2. Selecteer je nieuwe watch. Deze krijgt en vinkje.
  3. Ga naar 'Mobiel netwerk' en kies 'Configureer mobiel netwerk'
  4. Kies 'Naar activeren' en log in met je account voor My Vodafone
  5. Kies voor 'Vervang bestaand apparaat'
  6. Kies het apparaat dat je wil gebruiken en klik op 'Apparaat vervangen'
  7. Je krijgt een sms zodra OneNumber actief is. Vaak binnen enkele minuten, maar dit kan tot 24 uur duren.

OneNumber opzeggen

Je kunt zelf dagelijks opzeggen via My Vodafone of de Watch App.

Opzeggen via de Watch App

  1. Open de Watch-app op je iPhone
  2. Ga naar 'Mobiel netwerk'
  3. Tik op de 'i' achter Vodafone NL
  4. Kies 'Beheer Vodafone NL account'
  5. Log in met je account voor My Vodafone
  6. Selecteer Apple Watch en kies 'Opzeggen'
  7. Je ontvangt een e-mail en sms ter bevestiging

Overstappen naar andere provider

Als je overstapt naar een andere provider, werkt OneNumber niet meer. Je kunt dan bij je nieuwe provider terecht voor de mogelijkheden.

Smartwatch van Vodafone met lening

De resterende lening van je smartwatch loopt gewoon door als je OneNumber opzegt. Je hoeft deze dus niet in een keer te betalen. Bekijk de status van je lening in My Vodafone.

Kom je er zelf niet uit?

Dan helpen we je graag verder.

Volledige vrijheid met OneNumber

Met OneNumber kun je bellen en je favoriete muziek beluisteren via je smartwatch. Ook zonder telefoon op zak!