Reparatie, verlies of diefstal
Is je smartphone gevallen, kwijt of gestolen? Wij helpen je snel weer mobiel te zijn!
Reparatie
Toestel, smartwatch of accessoire kapot en heb je die bij Vodafone gekocht? We repareren het graag voor je. Kijk hieronder welke situatie bij jou past. Niet bij ons gekocht? Ga dan terug naar de winkel waar je je toestel gekocht hebt. Met een telefoon van de zaak kun je terecht bij de telecombeheerder binnen je bedrijf.
Reparatie zonder verzekering
Regel het online
Meld je toestel, smartwatch of accessoire online aan voor reparatie. De reperateur komt het dan afhalen en levert het weer af na reparatie. Soms kun je het probleem ook zelf oplossen met onze tips en hoef je niks op te sturen.
Regel het in de winkel
Kom even langs bij een van onze winkels. Dan sturen wij je toestel, smartwatch of accessoire voor je op naar het reparatiecentrum.
Maak een afspraak met Dynalogic om je toestel op te halen voor reparatie. Je hebt daarbij het IMEI-nummer en je 06-nummer nodig. Heb je de verzekering ingeschakeld? Houd dan ook het claimnummer bij de hand.
Dynalogic is bereikbaar van maandag tot en met zaterdag tussen 9.00 en 21.00. En op zondag van 9.00 tot 13.00.
Wat je verder moet weten...
- Gebruik je een eSIM? Dan is het belangrijk dat je de eSIM van je toestel verwijdert, zodat je deze kunt installeren op je leentoestel. Is de schade te groot om je eSIM te verwijderen, blokkeer dan je eSIM in My Vodafone of neem contact op met onze klantenservice. Vertel Dynalogic dat je je eSIM niet kunt verwijderen. De koerier neemt dan een nieuwe eSIM voucher voor je mee, met je eigen nummer.
- Dynalogic levert in tijdsvensters én je krijgt een sms van de koerier met een verwachte aankomsttijd. Hierdoor hoef je niet onnodig te wachten.
- De koerier heeft een leentoestel bij zich. Zo blijf je 24/7 mobiel bereikbaar.
- Je leentoestel heeft hetzelfde besturingssysteem als je eigen telefoon. Het type telefoon of de geheugencapaciteit kan wel afwijken.
- Je kunt hetzelfde type sim blijven gebruiken.
- We informeren je tijdens de reparatie via e-mail en sms over de voortgang.
- Als je telefoon klaar is, maken we een nieuwe afspraak om de toestellen weer om te ruilen.
Wil je alles weten over de Vervangend Toestel Service? Je vindt het terug in onze algemene voorwaarden.
Reparatie met een Garant verzekering
Met een Garant verzekering is je telefoon verzekerd tegen schade en diefstal. Als je een Garant verzekering hebt, zie je die terug in je bundels in My Vodafone.
Verzekeringsmaatschappij Assurant helpt je met de reparatie. De medewerker geeft je het claimnummer en biedt je verschillende opties om je toestel te laten repareren. Zoek voordat je belt het IMEI-nummer van je telefoon op, want dat heb je nodig.
Schade aan je smartwatch valt niet onder de Garant toestelverzekering. Heb je je smartwatch bij Vodafone gekocht? Dan kun je deze wél door Vodafone laten repareren.
Assurant is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 18.00. En op zaterdag van 9.00 tot 17.00.
Er zijn 2 manieren om je toestel te laten repareren.
Via de winkel
Ga naar een Vodafone winkel en lever je toestel in. Wij sturen het dan op ter reparatie. Neem een geldig identiteitsbewijs mee en het claimnummer dat je van de verzekering hebt gekregen.
Je kan de reparatie online volgen. En als het toestel klaar is, bellen we je en haal je het weer op in de winkel.
Spoedservice
Kun je je toestel echt niet missen? Met de spoedservice heb jij je gerepareerde toestel weer extra snel terug.
Meld je de schade vóór 14.30 uur bij de verzekeraar, dan haalt onze koerier je toestel diezelfde dag nog bij je op. Waar dan ook, in de hele Benelux. De koerier vervoert je toestel in een speciale transportkoffer. Zo is het transport veilig en hoef jij het toestel niet zelf te verpakken of te voorzien van labels of retourformulieren.
De volgende werkdag staan we alweer voor je deur met je gerepareerde toestel of een gelijkwaardig exemplaar. We spreken van tevoren een tijdstip met je af dat jou het beste uitkomt. Als je er dan toch niet bent, dan stopt de spoedservice op dat moment en kun je een nieuwe afspraak maken.
De spoedservice kost € 25. Je ziet dit terug op je Vodafone rekening. Heb je Garant Top, dan kun je zonder extra kosten gebruik maken van de spoedservice.
Goed om te weten
Je reparatie volgen
Garantie
Op onze toestellen zit 2 jaar garantie. Veel defecten repareren we binnen die periode voor niks. Tenzij het vocht-, val- of stootschade is. Of schade die je zelf veroorzaakt hebt.
Heb je geen garantie meer? Dan betaal je € 36,30 onderzoekskosten. We sturen je een prijsopgave van de reparatiekosten. En dan bepaal je zelf of de kosten het waard zijn.
Wil je echt alles hierover weten? Lees op je gemak onze reparatievoorwaarden (PDF).
Tip: Kijk ook eens naar je inboedel-, kostbaarheden- of reisverzekering. Wie weet vergoeden zij nog iets.
De kleine lettertjes
De volledige reparatievoorwaarden vind je hier.
Wil je alle details en voorwaarden van de Garant verzekering weten? Kies hieronder de periode waarin je Garant hebt aangesloten.
Alle info over je Garant verzekering vind je in het Informatiedocument (PDF) en de Vodafone Garant voorwaarden (PDF).
Alle info over je Garant verzekering vind je in het Informatiedocument (PDF) en de Vodafone Garant voorwaarden (PDF).
Diefstal en verlies
Mobiel kwijt of gestolen? We helpen je in drie stappen verder, zodat je met een gerust hart verder kan.
1: Blokkeer je sim
Door je sim te blokkeren voorkom je misbruik van je telefoonnummer en extra kosten. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.
Contact met onze klantenservice
- Bel ons tussen 8.00 en 20.00 uur op 0800-0094
- Of chat met ons
OneNumber blokkeren
Gebruik je OneNumber op je smartwatch en is deze gestolen of verloren? Blokkeer dan ook OneNumber. Dit doe je in de Watch App op je iPhone. Lees hier hoe je dat doet.
Telefoon gevonden of een nieuw toestel?
Je kan de simkaart weer deblokkeren. Binnen 24 uur en via My Vodafone is dat altijd gratis. En ook als we binnen 10 werkdagen een proces-verbaal van je ontvangen. In alle andere gevallen betaal je € 20,84.
Kan je niet inloggen op My Vodafone? Neem dan contact op met onze klantenservice.
2: Doe aangifte
Doe bij diefstal binnen 24 uur aangifte bij de lokale politie. Je hebt het proces verbaal van je aangifte nodig als je een claim wilt indienen bij je verzekeraar. Je hoeft geen aangifte te doen als je het toestel zelf kwijtgeraakt bent.
Als je het proces verbaal binnen 10 dagen naar ons opstuurt of ermee naar de winkel gaat, krijg je gratis een nieuwe sim.
3: Bel je verzekering
Heb je een Garant toestelverzekering?
Met een Garant verzekering is je toestel verzekerd tegen schade en diefstal. Bel naar verzekeringsmaatschappij Assurant om een claim in te dienen. Houd je procesverbaal-nummer bij de hand en zoek het IMEI-nummer van je telefoon op. Deze heb je nodig als je belt met Assurant.
Assurant is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 18.00. En op zaterdag van 9.00 tot 17.00.
Geen toestelverzekering?
Als je het toestel niet verzekerd hebt of als je 'm zelf bent kwijtgeraakt, check dan je inboedel-, kostbaarheden- of reisverzekering. Wie weet vergoeden zij nog iets.
De kleine lettertjes
Wil je alle details en voorwaarden van je Garant verzekering weten? Kies hieronder de periode waarin je Garant hebt aangesloten.
Alle info over je Garant verzekering vind je in het Informatiedocument (PDF) en de Vodafone Garant voorwaarden (PDF).
Alle info over je Garant verzekering vind je in het Informatiedocument (PDF) en de Vodafone Garant voorwaarden (PDF).