5 tekenen dat het tijd is om over te schakelen op cloud communicatie
Verouderde communicatietools kosten u meer dan alleen geld - ze kosten u klanten. Cloud communicatie helpt u besparen, een betere klantenservice te bieden en met u mee te groeien. Hier zijn 5 tekenen dat het voor uw bedrijf tijd is om over te stappen.
Ontdek waarom verouderde systemen u meer dan alleen geld kosten. Ontdek ook de voordelen van cloud communicatie voor uw team en klanten. Misschien wordt het tijd om te upgraden? Als u de 5 tekenen herkent dat het tijd is om over te stappen, dan bent u er misschien wel klaar voor.
De verwachtingen van klanten worden alsmaar groter. Het leveren van uitzonderlijke service is nog nooit zo belangrijk geweest. Maar wat als juist uw communicatiesysteem u remt? Is uw hardware verouderd of stijgen de kosten? Veel bedrijven worstelen zo met systemen die het niet kunnen bijbenen.Als u dat bekend voorkomt, is het misschien tijd om over te stappen op een cloud communicatieplatform. Maar laten we eerst eens kijken wat cloud communicatie is.
Klantcontact? Zo zette Kärcher de 'next step'
Wat zijn cloud-gebaseerde communicatiesystemen? En wat is Cloud Unified Communications?
Cloud Unified Communications verplaatst uw telefoon-, berichten- en videotools naar het internet.In plaats van te vertrouwen op lompe hardware op locatie, draait uw systeem veilig in de cloud, zodat uw team overal kan werken. Met functies als ondersteuning voor meerdere kanalen, naadloze CRM-integratie en moeiteloze schaalbaarheid verandert het de manier waarop u met uw team - en uw klanten - communiceert.
Overschakelen op communicatie in de cloud is meer dan uw technologie upgraden. Het is een stap naar een slimmere manier van werken. Door te herkennen wat u tegenhoudt, kunt u de service bieden die klanten verwachten, terwijl u profiteert van lagere kosten, geavanceerde beveiliging en systemen die met uw bedrijf meegroeien.
Tijd om over te schakelen op cloud communicatie?
1 Uw communicatie-infrastructuur is verouderd! - Traditionele communicatiesystemen hebben de klus misschien ooit geklaard, maar vertrouwen op interne apparatuur en verouderde software is een recept voor inefficiëntie. Deze systemen binden uw team aan kantoor, missen belangrijke functies zoals geïntegreerde berichtenuitwisseling of videogesprekken en gaan gepaard met duur en storend onderhoud.
Overschakelen op cloud communicatie betekent dat de sky (letterlijk) the limit is. Uw team kan overal werken en heeft toegang tot alle tools die ze nodig hebben vanaf één platform. Bovendien worden de nieuwste systemen geleverd met automatische beveiligingsupdates, waardoor uw gegevens veilig blijven zonder dat u hoeft te worstelen met de laatste softwarepatch of frustrerende downtime. Het is eenvoudig modern communiceren.
2 Uitdagingen met schaalbaarheid - Uw bedrijf zien groeien is opwindend, maar het kan ook een enorme kopzorg zijn als uw communicatiesysteem het niet kan bijbenen. Het is vaak gebonden aan fysieke hardware, wat betekent dat schaalvergroting gepaard gaat met dure upgrades, lange vertragingen en beperkte capaciteit. Voor een bedrijf dat snel uitbreidt of op meerdere locaties actief is, kan dit u verhinderen vooruit te gaan.Een cloud communicatieplatform maakt schalen niet alleen moeiteloos, het kan u ook helpen groeien. Nieuwe gebruikers toevoegen, tools integreren of uitbreiden naar nieuwe locaties is net zo eenvoudig als uw plan bijwerken. Zonder hardware te beheren en zonder downtime is het geen verrassing dat MKB-bedrijven die cloudoplossingen gebruiken 26% sneller groeien dan bedrijven die dat niet doen.
3 Uitdagingen voor klantenservice - Wanneer uw communicatiesysteem onhandig is, voelen uw klanten dat ook. Lange wachtrijen, verbroken communicatiekanalen en systemen die niet gekoppeld zijn aan tools zoals CRM kunnen uw team in de war brengen en uw klanten laten wachten. En dezelfde details aan meerdere mensen herhalen? Een gegarandeerde manier om zelfs de meest loyale klant te verliezen.Cloudcommunicatie maakt alles eenvoudiger. Intelligente routering verbindt klanten met de juiste persoon zonder vertragingen, terwijl multi-channel opties - telefoon, e-mail, chat of sociale media - ervoor zorgen dat ze contact kunnen opnemen op de manier die ze verkiezen. U kunt het ook integreren met CRM-tools voor een volledig overzicht van de klantgeschiedenis, zodat elke interactie naadloos - en persoonlijk - aanvoelt.
Wilt u werk maken van klantenservice? Leer van de aanpak van VodafoneZiggo.
4 Hoge belkosten - Traditionele communicatiesystemen staan erom bekend dat ze budgetten leegzuigen. Bij opschaling heb je te maken met dure infrastructuur, hoge operationele kosten en hoge kosten.Overstappen op een unified communications-systeem in de cloud kan veel goedkoper zijn. U kunt de totale kosten zelfs met 40% verlagen. Doordat u geen hardware op locatie meer nodig hebt en een abonnementstarief hanteert, kunt u groeien zonder dat u zich zorgen hoeft te maken over onverwachte kosten. Het resultaat? Een beter presterend systeem dat minder belastend is voor uw bedrijfsresultaten.
5 Beveiligingsuitdagingen - Verouderde systemen zijn niet alleen slecht voor de prestaties. Ze kunnen u blootstellen aan risico's op het gebied van cyberbeveiliging. Nu cybercriminelen steeds geraffineerder worden, is dit een gok die u zich niet kunt veroorloven.Een cloud communicatieplatform biedt ingebouwde beveiliging. Automatische updates zorgen ervoor dat u altijd bent uitgerust met de nieuwste beveiligingen, terwijl encryptie en verificatie met meerdere factoren gevoelige informatie beschermen. En met toegangscontroles die zijn afgestemd op uw behoeften kunnen alleen de juiste mensen uw gegevens zien, zodat u - en uw klanten - gerust kunnen zijn.
Verder lezen: 'Klantcontact verbeteren? Tips, adviezen en 2 checklists'
V-Hub maakt het persoonlijk
V-Hub heeft nieuwe functies! Vertel ons hoe uw bedrijf in My V-Hub er uitziet en ontvang een gratis actieplan met hoe u uw bedrijf digitaal verder kan brengen.
Deel dit artikel