Overslaan en ga naar inhoud
MKB (5-250 medewerkers)
MKB (5-250 medewerkers)
Grootzakelijk (250+ medewerkers)
Grootzakelijk (250+ medewerkers)

Hulp bij uw zakelijke factuur

Op uw factuur staat veel informatie. We leggen u uit waar de kosten vandaan komen.

 

Op zoek naar uw facturen?

Zakelijke facturen kunt u vinden in My Vodafone. Tot wel 18 maanden terug.

Uitleg over uw zakelijke factuur

Hoe ziet de factuur voor uw onderneming eruit? Hoe zijn de kosten opgebouwd?

Factuur hoger dan verwacht?

Een factuur kan anders of hoger zijn. Wij leggen u uit waarom dat kan.

De eerste factuur

Uw eerste factuur kan hoger zijn. Want u betaalt eenmalig de kosten vanaf het moment dat een nieuwe abonnement ingaat tot het einde van de tweede maand. Het kan zijn dat u eenmalige kosten betaald voor nieuwe diensten. Dit kunnen bijvoorbeeld aansluitkosten zijn.

Diensten gewijzigd?

Of verlengd? Dan ziet u de nieuwe kosten terug op de eerstvolgende factuur, of op de factuur erna. Sommige kosten worden betaald 'naar rato'. Dit betekent dat u voor een gedeelte van de maand betaalt. 

De laatste factuur

Als u diensten opzegt ontvangt u de laatste factuur in de maand waarin de diensten eindigen, of die maand daarop. Op deze laatste factuur kunnen eenmalige kosten staan, zoals een afkoopsom of een afbetaling van een toestel.

Op de laatste factuur staan ook de laatste abonnements- en gebruikskosten.

Extra kosten

Als u meer verbruikt dan er in bundels zitten, of als er extra kosten gemaakt worden, is dit een maand later terug te zien op de factuur.

Buiten de maandelijkse bundels van een abonnement valt altijd:

  • Bellen naar servicenummers, zoals 0900- en 0909-nummers
  • Vanuit Nederland bellen naar een buitenlands nummer
  • In landen buiten de EU bellen, sms'en, internetten en gebeld worden
  • Aankopen bij derden, zoals contentdiensten, of diensten als Netflix en Blendle. Op Payinfo kunt u actieve contentdiensten bekijken, stopzetten en blokkeren.
  • Eenmalige kosten voor het aansluiten van een nieuwe dienst

+ Zoek uw buiten bundeltarieven op

Uw factuur betalen

Wilt u weten hoe u facturen kunt betalen? Lees hoe het werkt.

Wanneer ontvang ik mijn factuur?

  • Uw eerste factuur krijgt u in de loop van de volledige maand na oplevering van de vaste diensten.
  • Uw maandelijkse factuur ontvangt u vervolgens rond dezelfde dag van de maand
  • Een extra rekening kan op iedere dag van maand uitkomen. U kunt een extra rekening krijgen wanneer er sprake is van een creditering na het aansluiten of opzeggen van vaste diensten. 

Wanneer betaal ik mijn factuur?

Uw betalingstermijn is 30 dagen, tenzij dit contractueel anders is vastgelegd.

Automatische incasso

U betaalt uw factuur standaard via automatische incasso. U moet hiervoor een IBAN hebben uit een SEPA land waarop een automatische incasso kan plaatsvinden. Dit mag géén spaarrekening zijn.

Mislukt de automatische incasso? Dan brengen we € 2,26 incassokosten in rekening via een volgende factuur.

Handmatige overboeking

Betaalt u niet via automatische incasso of is mislukt deze? Dan kunt u via iDEAL betalen of het bedrag zelf overmaken.

U betaalt het snelst via iDEAL of creditcard in My Vodafone. Dit verwerken we op dezelfde werkdag.

Als u zelf via internetbankieren betaalt, vermeld dan altijd uw factuurnummer.

Betaling in Nederland:
IBAN: NL93 INGB 0007 9398 33
T.n.v. Vodafone Libertel B.V. te Maastricht

Betaling in het buitenland:
IBAN: NL93 INGB 0007 9398 33
BIC (Swiftcode): INGBNL2A
T.n.v. Vodafone Libertel B.V. te Maastricht

Krijgt u een herinnering, maar heeft u al betaald? Dat kan. Het kan 2 werkdagen duren voordat de betaling verwerkt is.

Als u niet kunt betalen

Het kan gebeuren dat u een rekening even niet kan betalen. Hier ziet u wat wij doen en hoe we dit samen kunnen oplossen.

Dit kunt u verwachten

Is de factuur te laat betaald, bijvoorbeeld omdat de automatische incasso mislukte? Dan krijgt u eerst een herinnering per brief of SMS. Als u het openstaande bedrag op tijd betaalt, voorkomt u dat uw diensten worden geblokkeerd.

Krijgt u een herinnering, maar heeft u al wel betaald? Dat kan. De verwerking van de betaling kan 2 werkdagen duren.

Als u na de herinneringen de factuur niet betaalt, of als u de betalingsregeling niet nakomt blokkeren we uw diensten.

Blokkade opheffen?

Betaal de openstaande facturen alsnog. Als u betaalt via My Vodafone wordt deze dezelfde dag nog verwerkt. Betaalt u via een handmatige overboekingen dan wordt dit binnen 2 werkdagen verwerkt. Wanneer uw betaling is verwerkt duurt het 2 tot 24 uur voordat u weer bereikbaar bent. Het kan zijn dat u uw toestel opnieuw moet opstarten om opnieuw aan te melden op ons netwerk. 

We brengen €22,69 per aansluiting in rekening om de blokkade op te heffen. 

Als een dienst geblokkeerd is, ontvangt u een brief met daarin het totaalbedrag dat nog open staat. Dit is uw laatste kans om te betalen voordat we uw contract beëindigen.

Dit gebeurt er als uw contract wordt beëindigt.

  • U ontvangt een eindafrekening
  • Afhankelijk van de hoogte van het openstaande bedrag, worden uw gegevens geregistreerd bij Stichting Preventel
  • We dragen uw dossier over aan een extern incassobureau
  • En er worden wettelijke incassokosten van minimaal € 40 in rekening gebracht

Om dit te voorkomen

We willen natuurlijk liever dat u uw diensten gewoon weer kunt gebruiken. Neem daarom zo snel mogelijk contact op zodat we samen kunnen kijken naar een goede oplossing. Het heractiveren van uw aansluitingen kost €44,12 per aansluiting.

Als op tijd betalen écht niet lukt

Neem even contact met ons op. Dan maken we afspraken over de openstaande betaling. Houd uw klantnummer en het nummer van de openstaande factuur bij de hand.

> Online een betalingsregeling aanvragen

Liever meteen een medewerker spreken? Bel naar 0800-0094, dan zoeken we samen een oplossing.

In het buitenland? Bel dan  +31 6 54 50 01 00.

Openingstijden
Ma t/m vr 08.00 - 20.00 uur
Za 08.00 - 18.00 uur