Een zakelijk nummer overnemen
Wilt u een of meerdere zakelijke nummers overnemen van een bedrijf? Of gaat u ergens anders werken en wilt u uw nummer meenemen?
Het overnemen of overdragen van een zakelijk telefoonnummer kan op meerdere manieren. Daarbij is het handig om te weten welke situatie op u van toepassing is.
Hoeveel telefoonnumers zijn er momenteel bij uw bedrijf actief?
0-4 nummers
Als u minder dan 5 telefoonnummers heeft u twee opties. U kunt de overname van 1 of meer nummers regelen via uw My Vodafone omgeving of via het Online formulier contractoverdracht.
5-50 nummers
U kunt de overname van 1 of meer nummers regelen via het online formulier contractoverdracht. We verwerken uw aanvraag binnen 3-5 werkdagen.
50+ nummers
Voor grootzakelijke klanten kan de telecombeheerder een formulier downloaden, invullen en opsturen. U kunt een overdracht voor meerdere nummers tegelijk aanvragen.
Ik ben nog geen klant
U kunt de aanvraag regelen via het online formulier contractoverdracht. We verwerken uw aanvraag binnen 3-5 werkdagen. Wij verwerken alleen aanvragen op verzoek van contractanten of geregistreerde beheerders.
Dit moet u vooraf weten
- De nieuwe eigenaar moet minimaal 18 jaar zijn
- De oude eigenaar blijft verantwoordelijk voor het mobiele nummer en alle kosten totdat de contractoverdracht via e-mail is bevestigd aan beide partijen
- Loopt er nog een toestelbetaling? Dan nemen we contact met u op. De oude of nieuwe eigenaar van het nummer kan deze betaling niet overnemen.
In de voorwaarden van uw contract leest u alle regels.
Na de overdracht
Dit verandert
- Een eerdere opzegging vervalt
- Overgebleven tegoed vervalt
- Een toestelverzekering stopt automatisch
- Is de nieuwe eigenaar van het nummer een particuliere klant? Dan krijgt het nummer een passend abonnement uit het particuliere aanbod.
- Is de nieuwe eigenaar van het nummer een zakelijke klant? Dan krijgt het nummer een passend abonnement uit het zakelijke aanbod.
Dit blijft hetzelfde
- Bent u ook Ziggo Zakelijk klant? Dan komt de nieuwe eigenaar van het nummer in aanmerking voor gratis extra's.
- Betaalt u een entertainmentdienst zoals Apple Music of Blendle via de Vodafone factuur? Dan lopen deze diensten door. Houd hier rekening mee en meld deze diensten eventueel af. Dat kan via de Entertainment Portal.
Veelgestelde vragen over het overdragen van een abonnement
Het overnemen van een zakelijk contract kent vele varianten. Dit zijn enkele van de meest voorkomende voorbeelden:
- U gaat uit dienst bij uw werkgever en wordt zelfstandig en wilt u nummer behouden.
- U stapt over naar een andere afdeling of andere locatie van uw bedrijf
- Uw bedrijf krijgt een nieuw KvK-nummer. Dit wordt officieel gezien als een nieuw bedrijf. Uw nieuw bedrijf neemt dan de nummers over van uw oude bedrijf.
- Uw nieuwe collega wil een nummer meenemen van de oude werkgever
Als u een nummer overneemt van een particulier abonnement wordt het nieuwe abonnement zoveel mogelijk vergelijkbaar. Dit abonnement kunt u vervolgens aanpassen.
- Is de nieuwe eigenaar een zakelijke klant? Dan krijgt het nummer een abonnement dat het beste past binnen het zakelijke contract
- Is de nieuwe eigenaar een particuliere klant? Na de overdracht kan de nieuwe eigenaar meteen een bestelling plaatsen met een abonnement (met of zonder toestel) naar wens
Dat is zeker mogelijk. U kunt via het Online formulier contractoverdracht op deze pagina meerdere nummers in 1 aanvraag toevoegen. Bent u beheerder bij een grootzakelijke klant? Stuur dan dit formulier ingevuld naar onze zakelijke klantenservice.