Serie 'Digital Marketing': hoe u slim meer klanten en omzet scoort
Digital marketing is marketing via digitale technologieën. Het gaat daarbij niet alleen kanalen die via internet te benaderen zijn maar alles wat digitaal is. Wat doet uw mkb-bedrijf aan SEO, SEA, e-mail marketing, social media, CRO (Conversion Rate Optimization) en andere zaken die onder digitale marketing worden gerekend? En als u daar stappen wilt zetten, hoe pakt u dat dan aan? V-Hub helpt u daarbij. Eerst met een serie zeer praktische artikelen over SEO, later voegen wij andere onderwerpen toe. Leerzaam en met tips voor een goede start!
Digital Marketing #1: in 4 stappen een SEO zoekwoordenonderzoek doen
Een zoekwoordenonderzoek kan een belangrijke eerste stap zijn om de SEO van uw bedrijf naar een hoger niveau te tillen. Maar hoe gaat u te werk? En hoe zorgt u ervoor dat u zoekwoorden selecteert die voor meer bezoek zorgen? Hier volgt een handig stappenplan die uitlegt hoe u het beste een zoekwoordenonderzoek kunt uitvoeren en tot een set focus-zoekwoorden komt om uw seo-teksten op te baseren.
Digital Marketing #2: relevantie, techniek en autoriteit
Wanneer u een aantal focus-zoekwoorden heeft gedefinieerd is het zaak deze in uw website teksten te verwerken. Het doel is deze zoekwoorden zo te verwerken in de tekst op uw website dat Google herkent dat uw website relevant is voor deze specifieke zoekopdracht.
Digital Marketing #3: hoe optimaliseer ik mijn tekst?
SEO-optimalisatie voor uw webtekst is een van de meest effectieve methoden om beter gevonden te worden. Op deze manier trekt u meer bezoekers en daarmee haalt u meer klanten binnen. In deze V-Hub blog kunt u aan de hand van een aantal stappen uw teksten optimaliseren.
Digital Marketing #4: 3 tips voor technische website optimalisatie
Zoekmachines geven de voorkeur aan webpagina’s met relevante content voor hun gebruikers, logisch natuurlijk. Maar naast dat de content in orde moet zijn, zijn er nog een aantal technische componenten van uw website waar de algoritmes van zoekmachines voorkeur aan geven.
Digital Marketing #5: Adverteren op Google, hoe werkt dat?
Het verbaast u zeker niet meer dat Google de meest gebruikte zoekmachine ter wereld is. Dit is dus de perfecte plek om uw bedrijf te promoten. In deze blog gaan we in op de basis van Google Ads.
Digital marketing serie #6: Zo koppelt u Google Analytics aan WordPress
Zo af-en-toe update u de content van uw website en u schrijft u een blog over de laatste ontwikkelingen van uw organisatie. Maar heeft dit eigenlijk wel effect? Zijn er mensen die uw website bezoeken en waar komen uw bezoekers vandaan? De meest gebruikte tool om hierachter te komen is Google Analytics. Deze gratis tool is eenvoudig te koppelen aan uw WordPress website; in dit artikel vertellen we in 5 eenvoudige stappen hoe u deze koppeling tot stand brengt.
Digital marketing serie #7: Facebook Creator Studio, wat kan ik er mee?
Met Facebook Creator Studio is het mogelijk om berichten in te plannen, te beheren en alle statistieken te meten van zowel Facebook als Instagram. Deze tool kan het consistent blijven op social media een stuk makkelijker maken. Social media kan namelijk flink wat tijd en energie kosten…
Digital marketing serie #8: zie uw verkeer met Google Analytics
Als u een website heeft, dan is het instellen van een Google Analytics account een must. Via deze route kunt u namelijk ontdekken wat er precies op uw website gebeurt. Werkt mijn site wel optimaal? En hoeveel bezoekers heb ik gehad afgelopen week? Elk relevant stukje data is te vinden via uw Analytics account.
Digital Marketing serie #9: Wat is een marketing funnel en hoe zet ik die in?
Een marketing funnel is een omschrijving van de ‘customer journey’ of klantreis die iemand aflegt met een bedrijf of product. Het beschrijft waar de klant mee bezig is van het eerste contactmoment tot de uiteindelijke aankoop. Hiermee kunt u inspelen op waar klanten behoefte aan hebben. Ook helpt het u bij het bepalen van een goede marketingstrategie.
Digital Marketing Serie #10: Micro- en macroconversies: wat zijn het en hoe meet u ze?
Een marketing funnel is een omschrijving van de ‘customer journey’ of klantreis die iemand aflegt met een bedrijf of product. Het beschrijft waar de klant mee bezig is van het eerste contactmoment tot de uiteindelijke aankoop. Hiermee kunt u inspelen op waar klanten behoefte aan hebben. Ook helpt het u bij het bepalen van een goede marketingstrategie.
Digital Marketing Serie #11: Zo zet u TikTok in voor uw bedrijf
TikTok is uitgegroeid tot een van de populairste social media platforms en is nog steeds aan het groeien. Uw bedrijf promoten via TikTok Ads heeft daarom vele voordelen. In dit artikel leest u hoe adverteren op TikTok werkt.
Digital Marketing Serie #12: Welke gegevens vallen onder de AVG?
Bedrijven moeten de regels van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) opvolgen, maar welke gegevens vallen onder de AVG?
Deel dit artikel