Overslaan en ga naar inhoud
MKB (5-250 medewerkers)
MKB (5-250 medewerkers)
Grootzakelijk (250+ medewerkers)
Grootzakelijk (250+ medewerkers)

Juiste technologie maakt bedrijven vijf keer succesvoller

Veel bedrijven worstelen met de digitalisering van hun salesprocessen. De vele innovaties binnen het sales-en marketingvak maken het voor bedrijven lastig om het overzicht te behouden. Digitalisering is nu echter urgenter dan ooit.

Komt uit de overlevingsstand: professionaliseer uw online verkoopkanaal en denk ook eens aan de mogelijkheden van CRM.

ING voorspelt: zakelijke investeringen zullen in 2021 krimpen. En dat betekent een gevecht om de zakelijke klant. Digitalisering van salesprocessen speelt daarbij een belangrijke rol. Uit onderzoek van Salesforce blijkt echter dat veel bedrijven nog niet zover zijn: de meeste ondernemingen gebruiken nog geen 25 procent van de beschikbare technologie. “Dat is zonde”, zegt Hanneke Vogels, oprichter van tech consultant Stryfes. “Bedrijven die op de juiste manier technologie toepassen in hun marketing en sales, zijn namelijk vijf keer succesvoller dan concurrenten die dat niet doen.”

Eindeloos videobellen met klanten

Vogels deelt enkele tips voor bedrijven om inzicht te krijgen in welke salestools geschikt zijn en of organisaties klaar zijn voor innovatie. Vogels: “Wat veel bedrijven niet doorhebben, is dat sales is veranderd door de komst van het internet. Een koper oriënteert zich eerst online en wil pas met een verkoper in gesprek als hij bereid is tot aankoop. Daarom moeten bedrijven zich niet blindstaren op een mooi CRM-systeem en ophouden met eindeloos videobellen: ga nu eens aan de slag met een digitale commerciële strategie.”

Juiste technologie maakt bedrijven vijf keer succesvoller

Welke vier vragen moet u zich stellen over innovatie

  1. Heeft uw IT-afdeling voldoende capaciteit om u tijdens de implementatie van een nieuwe tool te ondersteunen met advies en praktische oplossingen als iets niet loopt zoals gepland? Is dat niet het geval, dan is de kans groot dat technologie ongebruikt blijft.
  2. Zijn uw medewerkers klaar voor innovatie? Tenminste driekwart van de medewerkers zou bereid moeten zijn met nieuwe technologie aan de gang te gaan.
  3. Ben je primair op zoek naar omzetgroei of naar een reductie van kosten? Wie kosten wil besparen, moet administratieprocessen automatiseren. Wie meer wil verkopen, richt zich op de toepassingen voor de klant.
  4. Wilt u meer weten over uw klanten? Focus eerst op simpele oplossingen. Laat bijvoorbeeld de marketing- en salestools met elkaar communiceren. Deze koppeling is snel te implementeren, laat je sneller mogelijke nieuwe klanten herkennen en zorgt tegelijk voor meer draagvlak voor innovatie.”
Meer weten?

Vodafone Business biedt oplossingen voor ondernemers. Maar welke oplossingen passen bij uw bedrijf? Met onze Business Scan ontvangt u een helder advies. Dit is de eerste stap naar uw digitale upgrade. 

Nieuwsbrief

Schrijf u in voor de nieuwsbrief

Lees ons volledige Privacy Statement