Zo werkt Greatwaves: altijd de beste oplossing voor de klant
Een van de snelst groeiende, meest succesvolle Business Partners van Vodafone Business is het Groningse Greatwaves. De samenwerking loopt als een trein – waar zit ’m dat in? Wouter Zijlstra (Greatwaves), Sebastiaan Grouwstra en Martin de Vries (beiden Vodafone Business) ontrafelen het geheim achter de succesformule, die uit drie onderdelen blijkt te bestaan. Spoiler alert: ze gaan altijd voor de beste oplossing voor de klant.
Als partner in digitalisering biedt Vodafone Business haar producten en diensten aan via verschillende kanalen - met hun eigen voordelen: rechtstreeks, online en via een Business Partner. Dit is het verhaal over de bijzondere (en zeer succesvolle) samenwerking tussen Vodafone Business en Business Partner Greatwaves in Groningen.
Op foto boven: Wouter (midden) is oprichter- eigenaar van Greatwaves Sebastiaan (rechts) is Senior Partner Manager bij Vodafone Business Martin (links) is Solutions Sales Specialist bij Vodafone Business.
Greatwaves is een van de vele Business Partners van Vodafone Business met grote toegevoegde waarde: zo'n expert-om-de-hoek, die vaak niet alleen de basis connectiviteitsdiensten levert van Vodafone Business, maar ook talloze aanvullende diensten. Waarom werkt dat zo goed voor klanten? Om drie redenen, zeggen Wouter Zijlstra (Greatwaves) en Sebastiaan Grouwstra en Martin de Vries (beiden Vodafone Business).
1 Focus
Focus blijkt een van de cruciale ingrediënten van de succesvolle samenwerking tussen Greatwaves en Vodafone Business. Die focus zorgt namelijk voor duidelijkheid en dat maakt snel schakelen mogelijk. Met succes.
Greatwaves richt zich puur op het aanbieden van wifi-oplossingen voor ondernemingen. Dat is in de eerste plaats een heel duidelijke propositie voor klanten. Wouter: “Wij ontwerpen het wifi-netwerk, zorgen voor alle noodzakelijke verbindingen en monitoren die verbindingen 24/7. Onze klanten ervaren altijd en overal stabiele wifi, en dat is bepalend voor ons succes. Want er is geen betere reclame dan een tevreden klant.”
Sebastiaan en Martin focussen vanuit Vodafone Business op hun beurt op maximale ondersteuning van Wouter en zijn team. “Greatwaves kijkt ter plekke wat de beste oplossing is voor de klant. Soms kan een bestaand coax-netwerk nog prima, soms is er glasvezel nodig. Wij helpen Wouter door zo snel mogelijk een offerte te maken of specifieke vragen te beantwoorden”, zegt Martin.
En dat helpt Greatwaves weer om snel de beste oplossing voor klanten te realiseren. Wouter: “Een betrouwbare partij als Vodafone Business is voor ons superbelangrijk, want wij moeten werken met de technologie, support en de voorwaarden. Jullie snappen dat.” Sebastiaan: “Het unieke aan Greatwaves is dat als jullie een aanvraag doen voor een prijs, het in veel gevallen ook echt een contract wordt. Van al mijn Business Partners hebben jullie een van de hoogste conversies. Jullie focus draagt uiteindelijk ook bij aan ons succes.”
2. Eerlijk geven en nemen
Ook een zakelijke relatie is een relatie en dat betekent dat geven en nemen in balans moeten zijn. Liefst zo constructief en eerlijk mogelijk – dus ook gewoon zeggen als je iets niet weet of als iets niet kan. Wouter, Sebastiaan en Martin vinden dit medebepalend voor een samenwerking die boven het maaiveld uitsteekt.
Iets extra’s doen voor de ander in een samenwerking is goed – daar zijn de drie het over eens. Maar dan wel open en eerlijk. Wouter is blij dat Martin en Sebastiaan de interne tussenstappen binnen de Vodafone Ziggo-organisatie voor hem afvangen. “Ik krijg in 99 procent van de gevallen snel een ja. En ik weet dat als Martin uiteindelijk nee zegt, hij zijn uiterste best voor mij heeft gedaan.” Martin en Sebastiaan maken ook regelmatig gebruik van de kennis en ervaring van Greatwaves; dat investeren Wouter en collega’s graag in de relatie.
“Samen realiseren we dingen die ons alleen nooit zouden lukken”
Martin: “Een scholengemeenschap kwam bij ons met een verzoek en er was iets wat ik niet wist. Superfijn dat ik dan Wouter kan bellen; Greatwaves heeft ook een grote mbo-school met verschillende locaties als klant, waarvoor wij de verbinding leveren. Ik heb driftig zitten meeschrijven tijdens ons gesprek. Van de acht scholen hebben wij er nu zes als klant.” Sebastiaan: “De inspiratiesessie voor Business Partners over cybersecurity hebben we als test bij Wouter mogen doen. Dankzij Wouters eerlijke feedback hebben we die inspiratiesessie inhoudelijk nog scherper kunnen maken. Op dat soort momenten voelen jullie echt aan als extra collega’s.”
3. Gaan voor de beste oplossing voor de klant
Uiteindelijk gaat het erom wat de klant wil. Die gemeenschappelijke drive delen Wouter, Sebastiaan en Martin. En samen bereik je meer dan alleen. De krachten bundelen levert ook echt iets op. Een snelgroeiende klant van Greatwaves had voor de opening van een nieuw distributiecentrum op zeer korte termijn internet nodig. Wouter nam contact op met Martin. Er kwam een creatieve en snelle oplossing.
Martin: “Ik had een onbeperkt- datasimkaart liggen voor een storing bij een andere klant, maar die was nooit nodig geweest. Ik heb intern toestemming gevraagd om dit als tijdelijke oplossing aan te bieden. Met dit soort – in de markt onmogelijke – acties creëer je goodwill bij een klant. Dat betaalt zich in dit specifieke geval terug met een flink aantal klasse- orders.”
Sebastiaan: “Binnen ons team pakken we dit soort uitdagingen graag op. We gaan er vol voor. Greatwaves heeft ook die instelling. Zo kunnen we samen oplossingen realiseren die ons of de klant alleen nooit zouden lukken.” Wouter: “Voor ons is het grote voordeel dat wij soms letterlijk binnen een dag iets kunnen regelen voor onze klanten.”
De expertise, het vakmanschap en de betrokkenheid van Greatwaves treft u bij alle Business Partners van Vodafone Business aan. Wilt u meer weten of zoekt u een Business Partner? Hier vindt u meer informatie.
Deel dit artikel