Overslaan en ga naar inhoud
MKB (5-250 medewerkers)
MKB (5-250 medewerkers)
Grootzakelijk (250+ medewerkers)
Grootzakelijk (250+ medewerkers)

2024 overleven en zelfs groeien: dit e-book gaat u als retailer helpen

De uitdagingen in de retail zijn serieus. Menig winkelier zal in 2024 het roer moeten omgooien om levensvatbaar te blijven. De echte ondernemer zal boven moeten komen drijven, zo zeggen experts in ons gloednieuwe e-book ‘Zo kan het wél in de retail: nieuwe kansen door omdenken’. 

Vodafone Business helpt u met dit e-book graag op weg naar meer rendement. Een gids om te overleven en zelfs om te groeien, volop analyses, ideeën en concrete tips. Download het e-book.

2024 overleven en zelfs groeien: dit e-book gaat u als retailer helpen

Winkeliers in Nederland hebben te maken met hogere inkoopprijzen en gestegen energiekosten. Intussen is de koopkracht van de consument door de inflatie gedaald en ook hebben winkeliers moeite met het vinden van goed personeel.

Hoe digitaliseren andere retailers? Zo pakt Prénatal het aan.

Stevige waarschuwing voor retailers

Toch is het e-book dat u hier kunt downloaden geen somber verhaal, integendeel. ‘Never waste a good crisis’! Wel treft u in het e-book een stevige waarschuwing aan: u zult uw bedrijf, uw producten en mogelijk nog andere zaken moeten heroverwegen. “Retailers moeten zich in rap tempo gaan verdiepen in andere businessmodellen. Ondernemers die nog te veel zitten in het model van gisteren, zullen het niet overleven”, zegt Jan Meerman, algemeen directeur van INretail, de brancheorganisatie voor non-food retail met 13.000 leden.

Ook interessant: Vodafone Business over retail

2024 overleven en zelfs groeien: dit e-book gaat u als retailer helpen

Volop ideeën voor de retail

Het e-book levert volop ideeën om deze stappen te zetten. Zo treft u onder meer aan:

  • Drie omgedachte concepten waarmee u het tij kunt keren
  • Voorbeelden van koplopers, waaronder Decathlon, en van vernieuwende concepten zoals ‘BuyBack’
  • Het verhaal van Van Tilburg, de moderetailer die gezelligheid in de winkel uitbouwt tot USP

Jan Meerman (INretail) steekt retailers in dit e-book een hart onder de riem. De veerkracht van de ondernemer gaat de retailsector door de moeilijke tijd trekken, meent hij: “Retail-ondernemers zijn over het algemeen vrij veranderingsgezind. Dat móet ook wel, wil je overleven in het huidige retail-klimaat. Digitalisering en technologische ontwikkeling zijn hierin cruciaal.”

Wilt u digitaliseren in retail? Dan is Vodafone Business uw partner. Bekijk de oplossingen en maak een afspraak!

2024 overleven en zelfs groeien: dit e-book gaat u als retailer helpen

En nu: aan de bak!

Maar u moet zogezegd wel ‘aan de bak’. Consumentenpsycholoog Patrick Wessels helpt u daarbij, op heel praktische wijze. Hij deelt 7 tips om meer te verkopen en daar bovendien meer aan over te houden. 

E-book voor retailers die willen omdenken

 Het idee achter 'dienstverlenende retail' 
 Denk eens aan abonnementen
 Iets voor u? Het BuyBack concept