Klantcontact verbeteren? Tips, adviezen en 2 checklists
Kunnen klanten altijd, overal en via elk kanaal contact met u opnemen? Krijgen zij snel antwoord en kunnen zij rekenen op vlotte service? Een praktische checklist helpt u nu om de juiste keuzes te maken voor succesvolle klantinteractie.
Bereikbaarheid via diverse kanalen wordt steeds belangrijker voor bedrijven. Om de juiste strategie te ontwikkelen en de meest geschikte kanalen te bepalen biedt Vodafone Business een praktische checklist.
Drempelloze, persoonlijke ervaring
Wie klanten een drempelloze, persoonlijke ervaring wil bieden, moet web chat, telefonie, e-mail, SMS, Whatsapp en social media goed integreren. Het is belangrijk om ervaringen via het ene kanaal te bundelen met de ervaringen via andere kanalen. Maar kunnen uw medewerkers ook alle pieken opvangen en onafhankelijk van tijd en plaats werken? Beschikt u al over een overzichtelijk dashboard dat alle kanalen bundelt? Kortom, maakt u gebruik van alle mogelijkheden die een modern klantcontactcenter u biedt?
Checks, tips en adviezen
Voor succesvolle klantinteractie zijn strategische, tactische en praktische keuzes nodig. Om die te helpen maken hebben wij een praktische checklist ontwikkeld. Daarmee heeft u een handig instrument om stap voor stap het proces te doorlopen van de eerste voorbereidingen tot en met het functioneren van een klantcontactcenter. In de checklist vindt u ook tal van concrete tips en adviezen om u op weg te helpen.
Nuttig om te lezen: 'Van retailer naar e-tailer: bouw een webshop'
Download de checklist
Benieuwd naar de stappen die u kunt zetten op weg naar succesvolle klantinteractie? Download dan de checklist. Die is er in twee versies: een uitgebreide versie voor grote bedrijven en een compacte versie voor middelgrote en kleine bedrijven.
Download de checklist voor grote bedrijven:
Download de checklist voor ondernemers:
Klantcontact optimaliseren vraagt om doordachte keuzes en een heldere strategie. Met onze praktische checklists krijgt u een compleet overzicht van de stappen die u kunt zetten om uw bereikbaarheid en service te verbeteren.
Meer weten over klantcontactdiensten en -oplossingen.
Deel dit artikel