Overslaan en ga naar inhoud
MKB (5-250 medewerkers)
MKB (5-250 medewerkers)
Grootzakelijk (250+ medewerkers)
Grootzakelijk (250+ medewerkers)

10 Business luisterboeken: zomerse inspiratie!

Toe aan een ontspannen inspiratieboost deze zomer? Dan mogen deze tien zakelijke luisterboeken niet in uw digitale boekenplank ontbreken. Ze geven inzicht in verschillende aspecten van het zakendoen en het ondernemerschap, maar er is ook ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en overpeinzing. 

Lekker vakantie vieren en intussen inspiratie opdoen met een interessant luisterboek. V-Hub zette 10 interessante titels voor u op een rij. De volgorde zegt overigens niets over de kwaliteit. Download ze via Storytel, Audible, Bol.com, KoboPlus en Luisterrijk.

10 Business luisterboeken: zomerse inspiratie!

1 Nooit meer te druk - Tony Crabbe

Dit boek staat bol van heldere strategieën en praktische tips voor een opgeruimd brein. Crabbe baseert zijn aanpak op nieuw psychologisch onderzoek en deelt prettige handvatten voor het verhogen van productiviteit, structuur, rust en aandacht. "Een levensveranderend boek dat evalueert wat je aan het doen bent, waarom je het doet en op welke manier." - Daily Express.

Platform: Storytel, Bol.com, Kobo Plus. 

2 De Blauwe Oceaan Shift - W. Chan Kim & Renée Mauborgne

De Blauwe Oceaan Shift is een vervolg op de eerder verschenen internationale bestseller De Blauwe Oceaan, waarin de auteurs pleitten voor het creëren van een nieuwe, onbekende markt die zij ‘De Blauwe Oceaan’ noemen. Na tien jaar onderzoek delen Chan Kim en Mauborgne hun nieuwe inzichten in het vervolg ‘De Blauwe Oceaan Shift’. Zo beschrijven ze de vijf stappen op weg naar een nieuwe ‘blauwe markt’, behandelen ze interessante cases en delen ze praktische invulschema’s en businesscanvassen waar u als ondernemer direct mee aan de slag kunt. 

Platform: Storytel, Kobo Plus, Audible, Bol.com.

Beluister 'Out of Office’ podcast #9: de kleine letters van het hybride werken'

10 Business luisterboeken: zomerse inspiratie!

3 De Meeste Mensen Deugen – Rutger Bregman 

Is de mens echt zo egoïstisch, zondig en verdorven? In dit boek neemt Bregman de lezer mee op een reis door de geschiedenis en deelt hij de meest actuele inzichten uit de psychologie, archeologie, biologie en economie. Want hoe verklaren we onze grootste misdaden en worden we heel diep van binnen getrokken naar het goede of juist het kwade? Geert Mak: "Of je het nou eens of oneens bent met Rutger Bregman, hij is een belangrijke stem binnen onze generatie".

Platform: Storytel, Kobo Plus, Audibible, Bol.com. 

4 Hoe je vrienden maakt en mensen beïnvloedt – Dale Carnegie

Deze internationale bestseller verscheen voor het eerst in 1936 en is nog steeds bijzonder relevant en praktisch. Het leert je het maximale uit jezelf te halen op zakelijk vlak, maar ook in de privésfeer. De inmiddels overleden Carnegie deelt in het boek drie interessante technieken om met mensen om te gaan, zes manieren om jezelf geliefd en gewaardeerd te maken, twaalf methodes om anderen te overtuigen en negen manieren waarop je mensen kan veranderen zonder onmin te creëren. Over de auteur: Dale Carnegie (1888-1995) was een Amerikaans schrijver, spreker en ontwikkelaar van wereldberoemde cursussen in zelfverbetering, sales en management.  

Platform: Storytel, Kobo Plus, Audibible, Bol.com.  

5 Mindgym – Wouter de Jong

Volgens De Jong zit je pas écht lekker in je vel als je mentaal sterk bent. In het boek Mindgym vertelt hij hoe je binnen twaalf weken je mentale conditie en gezondheid kunt verbeteren. Dat doet De Jong aan de hand van wetenschappelijke inzichten, rake citaten en beeldende anekdotes. Mindgym is een absolute aanrader voor elke ondernemer die met meer aandacht wil leven, minder wil piekeren, meer gedaan wil krijgen en positiever in het leven wil staan. 

Platform: Storytel, Kobo Plus, Bol.com.

Ook interessant: 'De tech-trends die elke mkb-ondernemer moet kennen'

10 Business luisterboeken: zomerse inspiratie!

6 De 5 frustraties van teamwork – Patrick Lencioni

Een verhelderend boek voor iedereen die weleens (of veelvuldig) werkt in teamverband. Lencioni legt in het boek de kern van samenwerking bloot en doet dat aan de hand van een verhaal waarin de hoofdpersoon, CEO Catherine Petersen, een team moet aansturen dat in groot conflict is met elkaar en dusdanig onderling worstelt dat het de volledige organisatie negatief beïnvloedt. Geleidelijk worden de vijf grote frustraties van het team ontleed en schept Lencioni een duidelijk beeld van het ontstaan van deze hindernissen én hoe je ze de baas kan zijn. 

Platform: Storytel, Kobo Plus, Podimo, BookBeat, Luisterrijk 

7 De Machine – Joris Kooiman, Stijn Bronzwaer, Merijn Rengers

Het boek De Machine vertelt het verhaal achter een van Europa’s machtigste internetbedrijven: Booking.com. Het immense succes van dit (van origine) Hollandse bedrijf was ruim twee decennia een mysterie. Tot drie NRC-journalisten het internetsprookje ontrafelden en de gloriejaren, de misstanden en bedrog optekenden in een ontluisterend boek. 

Platform: Storytel, Kobo Plus, BookBeat, Luisterrijk 

8 In business: Creëer een business die voor jou werkt – Aranka van der Voorden

Dit boek is er eentje voor de ondernemers van morgen, voor de vrije geesten die er niet aan moeten denken om voor een baas te werken en de touwtjes het liefst zélf in handen houden. Ondernemer Aranka van der Voorden gaat in haar boek In Business in gesprek met twaalf doorgewinterde business owners die, net als zijzelf, met vallen en opstaan grote successen boekten en winstgevende bedrijven wisten op te bouwen. Alle fases, emoties en struikelblokken komen in het boek aan bod, inclusief handige testcases, tips en handvatten uit de praktijk. 

Platform: Storytel, Kobo Plus, BookBeat, Luisterrijk 

Meer horen? Een hele serie podcasts over hybride werken, klaar om beluisterd te worden.

10 Business luisterboeken: zomerse inspiratie!

9 Undercover aan het werk – Jeroen van Bergeijk 

Undercover journalist Jeroen van Bergeijk stortte zich zes jaar lang in de wereld van de praktische banen, waarvoor niet (of nauwelijks) kwalificaties nodig zijn. De mensen die er economisch goed voor staan (vaak theoretisch opgeleid), begrijpen volgens Bergeijk maar weinig van de praktisch opgeleiden of ongeschoolden, waardoor de kloof tussen hen alleen maar groter wordt. Met zijn boek doet Van Bergeijk een poging hier verandering in te brengen. Bovendien vertelt hij hoe zijn bestaan als undercover journalist eruit zag, over zijn morele overpeinzingen en de angst om betrapt te worden. Sander Schimmelpenninck: “Van Bergeijk doet wat anderen vooral pretenderen te doen: het échte verhaal van binnenuit vertellen. Zoals een journalist moet doen, zonder al te veel mening en al helemaal zonder agenda!”

Platform: Storytel, Kobo Plus, BookBeat, Bol.com 

10 Eén fan per dag – Jos Burgers

In dit boek vertelt bestsellerauteur Jos Burgers treffend over de wijze waarop je een klant kan veranderen in een ‘fan’. Een ‘gewoon’ tevreden klant, daar schiet je immers niet veel mee op, aldus Burgers. Wanneer een klant ‘fan’ is, zijn ze trouw, minder prijsgevoelig en heb je als merk of bedrijf een dikke streep voor. Hoe je dit voor elkaar krijgt, legt Burgers uit aan de hand van treffende praktijkvoorbeelden. 

Platform: Storytel, Kobo Plus, Bol.com

V-Hub maakt het persoonlijk

V-hub gaat uitbreiden! U kunt nu al gebruik maken van de nieuwe functies. Als u een account aanmaakt, krijgt u gepersonaliseerde artikelen en Gratis Ondernemers Advies.