Wat doet een e-commerce checkout audit voor uw webshop?
Leer wat een e-commerce checkout is en hoe deze uw aankoopproces beoordeelt om de gebruikerservaring te verbeteren, problemen op te sporen en de verkoop te stimuleren.
Een e-commerce checkout audit helpt bij het verbeteren van de gebruikerservaring en het identificeren van problemen, tot het verbeteren van conversies.
Vraagt u zich wel eens af wie uw website bezoekt, wat hun aandacht trekt en hoe ze uw website hebben gevonden? Analyse van websiteverkeer biedt de sleutel. Onze top 10 website statistieken laten zien wat u moet meten, waarom ze belangrijk zijn en hoe ze u kunnen helpen bezoekers aan te trekken, te binden en te converteren in betalende klanten.
Wat heeft u aan een e-commerce checkout audit?
Er is niets leukers dan uw publiek in klanten te zien veranderen, vooral wanneer u ontelbare uren en middelen hebt geïnvesteerd in het maken van een geoptimaliseerde website, het aantrekken van klanten en het presenteren van uw producten. Maar als uw afrekenproces niet gebruiksvriendelijk is, kan al uw harde werk voor niets zijn geweest.
Een e-commerce checkout audit is een gezondheidscontrole van uw e-commerceflow, waarbij elk onderdeel van uw checkoutproces zorgvuldig wordt onderzocht - vanaf het moment dat een klant een product aan zijn winkelwagentje toevoegt tot en met het betalingsproces. Het gaat erom dat kopen bij u snel en gemakkelijk gaat, zodat uw klanten terugkomen voor meer.
De online aandachtsspanne is notoir kort en een frustrerend afrekenproces kan er al snel voor zorgen dat uw winkelmandje wordt achtergelaten en klanten naar uw concurrent gaan. Een achtergelaten winkelwagentje is wanneer gebruikers items toevoegen aan het winkelwagentje, maar de transactie niet afronden. Interessant: het gemiddelde percentage verlaten winkelwagens is 70%. Het goede nieuws is dat een beter ontwerp van de kassa de conversie met 35% kan verhogen.
Nuttig om te lezen: 'Van retailer naar e-tailer: bouw een webshop'
Wie heeft er een e-commerce checkout audit nodig?
E-commerce checkout audits kunnen in verschillende scenario's een game-changer zijn. E-commerce retailers, managers en marketeers kunnen conversiepercentages en inkomsten verbeteren - vooral tijdens piek winkeltijden zoals de feestdagen. Ontwerpers van gebruikerservaringen en webontwikkelaars kunnen checkout-audits gebruiken om goede ontwerpbeslissingen te nemen. En beveiligingsteams kunnen ervoor zorgen dat het afrekenproces voldoet aan wettelijke eisen en eisen voor gegevensbescherming. Een checkout audit voor e-commerce is een must voor elk bedrijf dat een redelijk aantal gebruikers op zijn website heeft die op producten klikken, maar een onverwacht laag aantal mensen dat overgaat tot aankoop.
Een controle van de checkout/kassa is echter vooral nuttig voor bedrijven die:
Een herontwerp van de kassa overwegen - Als u overweegt uw checkout te vernieuwen, is het verstandig om een audit uit te voeren voordat u veranderingen doorvoert. Het helpt u uw bestaande proces te begrijpen en geeft u een benchmark om het succes van uw herontwerp te meten.
De gebruikerservaring willen begrijpen - Een e-commerce checkout audit is alsof u in de schoenen van uw klant stapt. Het geeft u inzichten van onschatbare waarde in hoe zij het afrekenproces gebruiken en door het proces navigeren, zodat u wijzigingen kunt aanbrengen die er toe doen.
Gebruiksverbeteringen willen identificeren - Een audit zal gebieden in uw afrekenproces identificeren waar gebruikers mogelijk vastlopen of in de war raken. Door deze kennis te gebruiken om de gebruiksvriendelijkheid te verbeteren, kunt u de conversie verhogen.
Ook interessant: 'Is uw website oke? Met deze actielijst kunt u 'm checken.'
Wat verwachten gebruikers tijdens het online aankoopproces?
U kunt de producten hebben waarnaar ze op zoek zijn en een merk zijn waarmee ze zich verbonden voelen, maar als uw publiek moeite heeft met afrekenen, zullen ze waarschijnlijk geen terugkerende klant worden.
De belangrijkste elementen die gebruikers verwachten bij online aankopen zijn:
Veilige account-login - Bied uw klanten een veilige en beveiligde account waar ze gemakkelijk kunnen inloggen en betaalmethoden kunnen opslaan om efficiënt aankopen te doen. Met inlogopties zoals Facebook en Google hebben klanten snel en gemakkelijk toegang tot hun account, wat het proces stroomlijnt.
Verzendinformatie - Klanten willen weten hoeveel ze moeten betalen voor verzending en verschillende opties aangeboden krijgen als het gaat om kosten en levertijden.
Betalingsinformatie - Van credit- en debetkaarten tot Paypal en Apple Pay, het is belangrijk om zoveel mogelijk betaalopties aan te bieden en zoveel mogelijk informatie te verstrekken om klanten aan te moedigen om te kopen.
Mogelijkheden voor aanbiedingen en kortingen - Maak het klanten gemakkelijk om kortingscodes in te voeren en te betalen met cadeaubonnen.
Bevestiging - Toon duidelijke bevestigingsberichten en snelle pagina's om ervoor te zorgen dat klanten niet hoeven te wachten nadat ze een aankoop hebben gedaan.
Beveiligde afrekenpagina - Zorg ervoor dat alle pagina's op uw website veilig zijn, vooral de afrekenpagina. Het hangslotpictogram in de URL-balk is een duidelijke indicator dat de pagina veilig is.
Zorg ervoor dat u regelmatig een checkout audit uitvoert om ervoor te zorgen dat u uw proces up-to-date houdt en potentiële problemen identificeert voordat ze uitgroeien tot grote problemen. Het is eenvoudiger om continu te controleren en bij te sturen dan te wachten op een groter probleem dat mogelijk invloed heeft op verkoopdoelstellingen en conversies, maar nog belangrijker, op de gebruikerservaring.
Kortom, een e-commerce checkout audit is een krachtig hulpmiddel. Door extra tijd te besteden aan een van de laatste stappen in het traject van een gebruiker, kunt u zorgen voor een naadloos en veilig afrekenproces dat uw klanten tevreden stelt en ervoor zorgt dat ze blijven terugkomen.
En dan nu echt aan de slag: 'Zo voert u e-commerce audit uit - met stap-voor-stap handleiding'
Deel dit artikel