Overslaan en ga naar inhoud
MKB (5-250 medewerkers)
MKB (5-250 medewerkers)
Grootzakelijk (250+ medewerkers)
Grootzakelijk (250+ medewerkers)

Waar vindt u de belangrijkste statistieken in Google Analytics?

Wilt u de prestaties van uw website verbeteren? Ontdek wie uw website bezoekt, wat hun aandacht trekt, hoe ze u hebben gevonden en nog veel meer met onze top 10 analytics van websiteverkeer. Leer wat u moet meten, waarom het belangrijk is en hoe u bezoekers kunt omzetten in betalende klanten.

Maak van websitebezoekers betalende klanten. Ontdek onze Top 10 analytics voor websiteverkeer om u te helpen conversies te verhogen en uw omzet te verhogen. Gebruik de handige checklist om deze KPI's te vinden. Lees meer: 'Uw website verbeteren? Deze 10 belangrijke analytics moet u meten'

Vraagt u zich wel eens af wie uw website bezoekt, wat hun aandacht trekt en hoe ze uw website hebben gevonden? Analyse van websiteverkeer biedt de sleutel. Onze top 10 website statistieken laten zien wat u moet meten, waarom ze belangrijk zijn en hoe ze u kunnen helpen bezoekers aan te trekken, te binden en te converteren in betalende klanten.

Waar vindt u de belangrijkste statistieken in Google Analytics?

Hoe u inzicht in gegevens omzet in zakelijke actie

Hoe kan analyse u helpen om een betere website te maken? Hier zijn zeven goede manieren:

1. Spot populaire inhoud - Door te controleren welke pagina's het meeste verkeer krijgen, kunt u zien van welke inhoud uw publiek houdt. Gebruik deze informatie om meer te maken van wat werkt en om de inhoud die niet goed werkt aan te passen. Als bijvoorbeeld een blogpost over een specifieke productfunctie een hit is, kunt u meer inhoud rond die functie maken.

2. Verbeter de gebruikerservaring (UX) - Gebruik heatmaps en sessie-opnames om te zien waar bezoekers het meest klikken en scrollen en de meeste interactie hebben met uw site. Identificeer en verhelp UX-problemen zoals verwarrende navigatie, gebroken links of trage laadtijden. Een soepele en intuïtieve gebruikerservaring voor websites houdt bezoekers langer op de site en moedigt hen aan om te blijven verkennen.

3. Conversie verhogen - Volg gebruikersroutes om te zien waar bezoekers afhaken. Gebruik A/B-tests om verschillende versies van landingspagina's uit te proberen en te leren welk ontwerp en welke inhoud het beste werken. Kleine veranderingen, zoals het aanpassen van de plaats van een call-to-action knop of het veranderen van de kop, kunnen een groot verschil maken. 

Nuttig om te lezen: 'Van retailer naar e-tailer: bouw een webshop'

Waar vindt u de belangrijkste statistieken in Google Analytics?

4. Verbeter SEO - Kijk naar zoekmachinegegevens om te zien welke zoekwoorden het meeste verkeer opleveren en pas uw SEO-strategie aan om de zichtbaarheid te vergroten en organisch bezoek aan te trekken. Tools zoals Google Search Console geven u waardevolle inzichten in hoe uw site het doet in de zoekresultaten en welke zoekopdrachten bezoekers opleveren.

5. Ken uw publiek - Door demografische gegevens te onderzoeken, kunt u uw inhoud en marketingstrategieën beter afstemmen op de behoeften van uw publiek. Dit kan inhouden dat u uw berichtgeving aanpast, gerichte promoties maakt of nieuwe producten of diensten ontwikkelt die aansluiten bij hun voorkeuren.

6. ROI meten - Met webanalyse kunt u nagaan of uw marketingcampagnes zo goed werken als verwacht. Door te ontdekken welke campagnes het meeste websiteverkeer en conversies genereren, kunt u uw tijd en budget richten op strategieën die het beste rendement opleveren. 

7. Succes meten - Bereikt u uw doelgroep? Schrijven bezoekers zich in voor uw nieuwsbrief? Krijgt u de verkopen die u verwacht? Hoe succes er ook uitziet voor u en uw bedrijf, website analytics bieden duidelijke en meetbare gegevens. 

Ook interessant: 'Is uw website oke? Met deze actielijst kunt u 'm checken.'

Waar vindt u de belangrijkste statistieken in Google Analytics?

Hoe webverkeer te meten

Het analyseren van websiteverkeer kan op het eerste gezicht ingewikkeld lijken, maar er zijn genoeg gebruiksvriendelijke tools om u te helpen inzicht te krijgen in uw publiek en websiteprestaties. Hier volgt een gestroomlijnde aanpak:

1. Kies uw analyseprogramma - De meeste websitehosts bieden basistools, maar voor iets meer gedetailleerd kunt u Google Analytics overwegen. Het is gratis en biedt diepgaande verkeersgegevens.

2. Toegang tot rapporten en dashboards - De tool die u kiest, biedt eenvoudig te begrijpen rapporten en dashboards die uw favoriete statistieken visualiseren, zoals sessies, verkeersbronnen en gebruikersdemografie.

3. Analyseren en actie ondernemen - Identificeer trends, gebieden die voor verbetering vatbaar zijn en hoe effectief uw marketing is. Stel jezelf vragen als: “Vinden bezoekers wat ze nodig hebben?”, ‘Aan welke inhoud geven ze de voorkeur?’ om u te helpen focussen op wat het meest nodig is. 

Meer leren? 'Waarom web analytics belangrijk is en wat het voor u kan doen'

Waar vindt u de belangrijkste statistieken in Google Analytics?

Handige handleiding om de KPI's te vinden

Download onze stapsgewijze handleiding voor het vinden van KPI's in Google Analytics!

Het bijhouden van deze essentiële statistieken over websiteverkeer geeft u een duidelijk inzicht in uw publiek en hun website-interacties. Gewapend met deze waardevolle gegevens kunt u weloverwogen beslissingen nemen over uw inhoud en marketingstrategie om meer bezoekers aan te trekken en ze te converteren in betalende klanten.

V-Hub maakt het persoonlijk

V-hub gaat uitbreiden! U kunt nu al gebruik maken van de nieuwe functies. Als u een account aanmaakt, krijgt u gepersonaliseerde artikelen en Gratis Ondernemers Advies.