Overslaan en ga naar inhoud
MKB (5-250 medewerkers)
MKB (5-250 medewerkers)
Grootzakelijk (250+ medewerkers)
Grootzakelijk (250+ medewerkers)

SEO

Digital marketing #12: Welke gegevens vallen onder de AVG?

Bedrijven moeten de regels van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) opvolgen, maar welke gegevens vallen onder de AVG? Met ‘persoonsgegevens’ bedoelt de AVG alle informatie die te herleiden is tot een persoon zoals bijvoorbeeld naam, adres en woonplaats. Lees in dit artikel alles over AVG en persoonsgegevens.

Digital Marketing Serie #10: Micro- en macroconversies: wat zijn het en hoe meet u ze?

Als u het conversiepercentage op uw website wilt verhogen is het verstandig om de termen micro- en macroconversie te kennen. Ze spelen een belangrijke rol bij conversie optimalisatie en geven inzicht in de gebruikers in hun customer journey. Maar wat zijn deze micro- en macroconversies precies? En hoe kunnen zij u ondersteunen? 

Digital Marketing serie #9: Wat is een marketing funnel en hoe zet ik die in?

Een marketing funnel is een omschrijving van de ‘customer journey’ of klantreis die iemand aflegt met een bedrijf of product. Het beschrijft waar de klant mee bezig is van het eerste contactmoment tot de uiteindelijke aankoop. Hiermee kunt u inspelen op waar klanten behoefte aan hebben. Ook helpt het u bij het bepalen van een goede marketingstrategie. Een goed toepasbaar voorbeeld hiervan is het inzetten van het AIDA model. 

Digital marketing serie #8: zie uw verkeer met Google Analytics

Als u een website heeft, dan is het instellen van een Google Analytics account een must. Via deze route kunt u namelijk ontdekken wat er precies op uw website gebeurt. Werkt mijn site wel optimaal? En hoeveel bezoekers heb ik gehad afgelopen week? Elk relevant stukje data is te vinden via uw Analytics account.

Digital marketing serie #7: Facebook Creator Studio, wat kan ik er mee?

Met Facebook Creator Studio is het mogelijk om berichten in te plannen, te beheren en alle statistieken te meten van zowel Facebook als Instagram. Deze tool kan het consistent blijven op social media een stuk makkelijker maken. Social media kan namelijk flink wat tijd en energie kosten…

Digital marketing serie #6: Zo koppelt u Google Analytics aan WordPress

Zo af-en-toe update u de content van uw website en u schrijft u een blog over de laatste ontwikkelingen van uw organisatie. Maar heeft dit eigenlijk wel effect?  Zijn er mensen die uw website bezoeken en waar komen uw bezoekers vandaan? De meest gebruikte tool om hierachter te komen is Google Analytics. Deze gratis tool is eenvoudig te koppelen aan uw WordPress website; in dit artikel vertellen we in 5 eenvoudige stappen hoe u deze koppeling tot stand brengt.