Alles over ondernemen en de entrepreneur
Zoekt u mogelijkheden om te groeien? Hoe gaan andere ondernemers de (digitale) uitdagingen aan? U leest het hier!
Patrick Wessels over ondernemen na Corona: wat moet anders, wat blijft?
Nu Covid steeds verder wordt teruggedrongen, is het de vraag: hoe bedienen ondernemers de nieuwe post-pandemie consument? Consumentenpsycholoog Patrick Wessels in een tweeluik over hoe we verder gaan na Covid: deel 1 gaat over ondernemen na de lockdown.
Naaimachinespecialist Habraken: “Na digitalisering klaar voor groei”
Habraken, een in Kaatsheuvel gevestigde specialist op het gebied van industriële naaimachines, wil verder groeien binnen en buiten Europa. Het bedrijf heeft onlangs met Vodafone Business de bereikbaarheid flink verbeterd, om grote afnemers terwille te zijn die 24/7 snelle service verwachten. Zo kwamen er oplossingen voor (een combi van) vaste en mobiele telefonie en profiteert Habraken nu ook van een flexibele, goed zelf te beheren virtuele One Net centrale.
Ondernemen met 5G: de streetwear van Pim Dresen
Met 5G van Vodafone is het geweldig ondernemen, zo laat streetwear-ondernemer Pim Dresen zien. De combi Vodafone 5G en de nieuwe videotechniek Volumetric stelt de MKB-ondernemer in staat zijn producten te laten zien op een nieuwe, visueel sterke manier.
Hit in studentenhuis: nooit meer 'n lege koelkast met Turff
Nieuw uit de denktank van de TU Delft: de Turff, een tablet waarop studenten op een makkelijke en slimme manier kunnen bijhouden wie wat geconsumeerd heeft en wat daarvan de kosten zijn. De startup die de Turff bedacht, heeft net €100.000 groeikapitaal opgehaald bij investeerders.
Voor 't kantoor van de toekomst: slim self-service snacken
Wat begon met dozen vol (gezonde) snacks die wekelijks via een abonnement bij bedrijven werden afgeleverd, is uitgegroeid tot Junea, een slimme selfservice-automaat waarvan je als ondernemer de inhoud én de prijs van de producten zelf kunt bepalen. Succesvol ondernemer én influencer Bas Smit (900.000 volgers op Instagram) heeft het apparaat mede bedacht: “Het faciliteren van het juiste eten en drinken op de werkplek hoort bij het kantoor van de toekomst.”
Yoghurt Barn: de cloud en andere ingrediënten voor succes
Yoghurt Barn groeide in zes jaar tijd uit tot veertien vestigingen. Wouter Staal, oprichter van de keten van yoghurtrestaurants vertelt in deze video welke rol goed gebruik maken van de cloud speelt in het succes van zijn snelgroeiende bedrijf. “Op basis van realtime data kan ik mijn bedrijf sturen op processen die essentieel zijn voor winstgevendheid."
Deze zes eigenschappen hebben goedlopende bedrijven met elkaar gemeen
Is er een recept voor zakelijk succes? Als dat bestond, dan was iedereen allang ondernemer én rijk. Toch is er zeker een rode draad te ontdekken in de aanpak van bedrijven die het – zelfs tijdens de Covid-19 crisis – significant beter doen dan andere. Ze zijn zogezegd ‘Future Ready’, zo schrijft Business Insider op basis van een rapport van Vodafone Group
Een online evenement – vier tips om het goed te organiseren
Online evenementen – virtual events – zijn een geweldige manier om uw klanten aan u te binden en uw bedrijf te promoten. Organiseert u zo’n evenement voor de eerste keer? Hier zijn vier belangrijke zaken waarmee u rekening moet houden bij het plannen en organiseren.
Futuristisch dagdromen met Wilco Dekker
Snel. Rázendsnel zelfs, gaat de ontwikkeling van onze netwerken, verbindingen en technologieën. In 2030 ziet ons leven er daardoor drastisch anders uit dan nu. Laat me u meenemen in de toekomst. Ik beloof u, het duurt maar even, zegt Wilco Dekker, Technology Strategy Manager van VodafoneZiggo.
Ga de vijf 'Future Ready' uitdagingen aan!
Ondernemen vergt – zeker in deze tijden – alles van uw inventiviteit en doorzettingsvermogen. En hoewel dat midden in crisis wellicht lastig is, zult u ook vooruit moeten kijken. Het Future Ready Trend Rapport laat zien wat toekomstbestendige bedrijven anders doen: ze gaan beter om met een serie essentiële uitdagingen.
Klaar met overleven? Til uw online verkopen naar ‘next level’
Tijdens de lockdowns was het voor u als winkelier wellicht ‘overleven’ met online verkopen. Nu de pandemie definitief achter de rug lijkt, kunt u de volgende stap zetten. Breng uw online winkel naar een hoger niveau en maak er een serieus verkoopkanaal van. Twee belangrijke tips: maak de winkel net even wat professioneler en en pas CRM-technologie toe.
Van offline naar online: maak met uw bedrijf de oversteek
Als u een winkel heeft, dan kan het openen van een webshop een relatief eenvoudige sprong zijn. Maar wat als u niet in de detailhandel zit? Maak de oversteek naar online, ook als eigenaar bent van een sportschool, een restaurant of een adviesbureau.
Advies over uw digitale oplossingen
Beter en veiliger samenwerken met uw medewerkers? Slimmer bereikbaar zijn? Doe de Business Scan en krijg binnen 5 minuten gratis en vrijblijvend ICT-advies voor uw bedrijf.