Retail
De zomerse personeelskrapte in retail te lijf met 'n AI-verkooprobot?
Het is misschien even wennen, een tablet die prominent voorin de winkel staat, waar een klant direct bij binnenkomst zijn of haar vraag kan stellen. Een AI-oplossing voor wie een andere maat zoekt, iets niet kan vinden of inspiratie zoekt voor een leuk cadeau. Gaat dat uitkomst bieden als retailpersoneel op vakantie is komende zomer? Verkooprobots en AI komen er aan en bieden enorme kansen. Maar er gelden ook een paar uitdagingen, ziet consumentenpsycholoog Patrick Wessels.
Sharon Hilgers’ My Jewellery: succesvolle combi on- en offline
Van dagdromend, Gelders meisje naar succesvol, internationaal opererend business owner: Sharon Hilgers (34) wist binnen twaalf jaar van haar passie een miljoenenbedrijf te maken. Lees hier haar verhaal.
E-book: waar gaat het heen met de retail?
Wat is de toekomst van retail in Nederland? Waar staat de sector in een wereld in spanning? Zet de online trend door of worden ‘stenen winkels’ weer belangrijker? Of bestaan beide ontwikkelingen wellicht naast elkaar en profiteert de ene trend van de andere? Daar maakte Vodafone Business een inspirerend e-book over: ‘De toekomst van retail’.
KwikFit: "Nooit meer langs elkaar heen werken, door Vodafone storm"
165 vestigingen, een callcenter en een klantenservice: KwikFit liet ze allemaal overzetten naar Vodafone storm, één geïntegreerd platform voor klantcontacten.
"We hebben nu veel meer inzicht in de bezetting. En ook in de werkplaats is voortaan iedereen bereikbaar."
Retail volgens VodafoneZiggo: zoeken naar balans digitaal/fysiek
Als retail-ondernemer sta je elke dag voor nieuwe keuzes. Hoe ga je om met het thema duurzaamheid? Hoe deal je met de krapte op de arbeidsmarkt en toenemende energiekosten? Tegelijkertijd wil je op de troepen vooruit blijven lopen, kansen pakken in digitalisering, efficiëntie en veiligheid. VodafoneZiggo adviseert retail-genoten graag. We zijn immers zelf uitgegroeid tot een grote, succesvolle retailorganisatie.
Jos Burgers: “Klanten winnen? Laat ambassadeurs uithangbord zijn!”
Een vast fijn klantenbestand, genoeg om uw bedrijf prima draaiende te houden, met klanten die energie géven, in plaats van alleen maar kosten. Klinkt als een ideale situatie, toch? Marketingstrateeg Jos Burgers legt in zijn nieuwe boek ‘Superfijne klanten, hoe kom je er aan?’ uit hoe u die ondernemersdroom kunt laten uitkomen. Eigenlijk is een kleine verandering van mindset al genoeg.