Online werken
Blog #4: “We zijn de I van IT vergeten”
De afgelopen 40 jaar is er volgens een inschatting van Martijn Aslander zeker zo'n 1000 miljard euro geïnvesteerd in IT. Tijd, zegt hij, om de balans op te maken, want dat geld is niet altijd even goed besteed.
Hit in studentenhuis: nooit meer 'n lege koelkast met Turff
Nieuw uit de denktank van de TU Delft: de Turff, een tablet waarop studenten op een makkelijke en slimme manier kunnen bijhouden wie wat geconsumeerd heeft en wat daarvan de kosten zijn. De startup die de Turff bedacht, heeft net €100.000 groeikapitaal opgehaald bij investeerders.
Vijf stappen om hybride werken tot een blijvend succes te maken
Voordat de pandemie kwam, was in veel bedrijven af en toe thuiswerken acceptabel. Nu de zaken zijn omgedraaid en kantoorwerken de uitzondering is, komt de vraag op: hoe kunt u ervoor zorgen dat hybride werken ook op langere termijn veilig, effectief en ‘werkbaar’ is? Er zijn vijf manieren om ervoor te zorgen dat uw medewerkers met een goed gevoel thuis kunnen werken in de nabije toekomst.
Van Lieshout: “Wij zijn de verbinder van hybride werkend Nederland”
Maar liefst 84 procent van de thuiswerkers in Nederland wil straks, als de pandemie voorbij is, niet meer vijf dagen op kantoor werken. Hybride werken in een combi van thuis- en kantoorwerk heeft de toekomst, zegt Martijn van Lieshout, Marketing Director VodafoneZiggo. Tijdens het Thuiswerk Summit legde Van Lieshout uit hoe VodafoneZiggo deze aanpak zelf doorvoert én hoe het bedrijf andere organisaties ondersteunt met advies, organisatie en technologie op het gebied van connectiviteit en security.
Business Break Podcast #5: Voorkom dat u de hele dag 'aan' staat
Thuiswerken wérkt, daar zijn velen in het afgelopen jaar wel achter gekomen. Al kan het soms moeilijk zijn om de grens tussen werk en privé te bewaken. Voor u het weet, staat u altijd ‘aan’ en dat is niet verstandig. Hoe u dat voorkomt, vertellen de slimmer werken-experts in deze Business Break Podcast #5.
Ondernemen met 5G: de streetwear van Pim Dresen
Met 5G van Vodafone is het geweldig ondernemen, zo laat streetwear-ondernemer Pim Dresen zien. De combi Vodafone 5G en de nieuwe videotechniek Volumetric stelt de MKB-ondernemer in staat zijn producten te laten zien op een nieuwe, visueel sterke manier.