Internet of Things in Retail
IoT biedt volop kansen voor retail
Hoe kunnen retailers zich blijven onderscheiden van hun concurrentie? Een vraag waar we, met onze 15.000 winkels wereldwijd, als geen ander mee bezig zijn. Het is cruciaal dat we als retailers onze transparantie en stabiliteit demonstreren, effectief risico's beheren en voldoen aan alle regelgevingen. Tegelijkertijd mag de focus op kosten en investeringen niet onze zoektocht naar nieuwe klanten belemmeren. Klantbinding moet versterkt worden door het aanbieden van sterk gedifferentieerde producten, en de winkelervaring moet simpelweg subliem zijn. Een uitdaging van formaat.
Op deze pagina
Een samenvatting van wat IoT voor retail kan betekenen, plus een downloadlink voor IoT biedt volop kansen in retail.
Nieuwe kansen in Retail dankzij Internet of Things
Gelukkig biedt het Internet of Things (IoT) de oplossing voor deze uitdagingen. Door de betrokkenheid van klanten in de winkel te vergroten, wordt de klantbeleving aanzienlijk verbeterd. Met IoT wordt het eenvoudiger om marketingactiviteiten te optimaliseren, het winkelbezoek te monitoren en een efficiënte zichtbaarheid van de bevoorradingsketen te realiseren. Uw targets en KPI's worden in realtime gevolgd en aangepast, conversies worden nauwlettend bijgehouden en u analyseert en verbetert dankzij de beschikbare data gemakkelijk winkelbezoeken. Elke stap in het proces kan worden vastgelegd door IoT, van koopintentie tot aanschaf, zowel in fysieke als virtuele winkelpunten. Hierdoor ontstaan waardevolle inzichten die strategische beslissingen kunnen ondersteunen en tastbare verbeteringen mogelijk maken. Lees hieronder over de drie ontwikkelingen die retailers volop kansen bieden.
Smart Building
Een Smart Building maakt het mogelijk om het gebruik van ruimtes te optimaliseren, om bedrijfsprocessen efficiënter in te richten en om de bezetting beter te plannen. Ook verhoogt het de productiviteit en zorgt het voor hogere medewerkerstevredenheid.
Asset Management
Maak alle bedrijfsmiddelen permanent zichtbaar. Hierdoor voorkom je diefstal en gaat de productiviteit omhoog gaat. En u ziet of er onderhoud aan bepaalde apparatuur nodig is, wat helpt om uitval en ongelukken te voorkomen.
Omnichannel
Een omnichannel verkoopkanaal zorgt voor een betere klantenservice en een rijkere klantbeleving. Met een cloudgebaseerde, omnichannel klantcontactoplossing helpt u sneller en beter klanten die steeds hogere eisen stellen.
Download de longread
IoT in de retail: Smart buildings, Asset management en Omnichannel. Drie ontwikkelingen die volop kansen bieden in de retail sector.
Meer hierover weten? Download dan nú de longread over Internet of Things in retail. Bij vragen helpen wij u graag verder!