Direct naar inhoud
MKB (5-250 medewerkers)
MKB (5-250 medewerkers)
Grootzakelijk (250+ medewerkers)
Grootzakelijk (250+ medewerkers)

Alles over ondernemen en de entrepreneur

Zoekt u mogelijkheden om te groeien? Hoe gaan andere ondernemers de (digitale) uitdagingen aan? U leest het hier!

AI, data en een quiz: SOAP Company digitaliseert processen

Met artificial intelligence, data-analyse en e-commerce schudden Esther Meijer-Litjens en haar zus Stephanie Litjens de beauty-industrie op. Dankzij Prescription, het nieuwste concept van hun bedrijf SOAP Company, geven ze nu ook huidadvies op maat. En dat gebeurt op basis van een online quiz.

Pieter Pot supermarkt: digitaal duurzaam gemak

De boodschappen worden aan huis bezorgd en de potten worden fysiek gevuld, maar verder gebeurt alles bij Pieter Pot online – van inkoop tot marketing en het bedienen van klanten. Bij de verpakkingsvrije online supermarkt (wachtlijst: 10.000 klanten) staat gebruiksgemak voorop, zegt mede-oprichter Jouri Schoemaker.

Moonback boekingssite: “Bij digitaal product past digitale werkwijze”

Moonback is een van de nieuwe, alternatieve boekingsplatforms die opkomen in een trend: een sympathieker en duurzamer alternatief bieden voor de grote platforms. Digitaal ondernemen is een vanzelfsprekendheid voor Niels Meijssen, CEO en medeoprichter van Moonback. Niet alleen zijn product is digitaal: ook voor het aannemen van medewerkers en het opbouwen van een publiek gebruikt hij digitale tools. Hoeveel digitaal werken past er in een bedrijf? Veel!

José Woldring na een jaar corona: “Horizon verbreed”

Ze heeft bepaald niet stilgezeten, het afgelopen jaar. José Woldring fuseerde met haar bedrijf The Media Nanny, PR-bureau voor grote DJ’s als David Guetta en Oliver Heldens, met SEG, één van de grootste talent management agency’s in de sportwereld. Zo houdt ze zich nu ook bezig met sportsterren als Memphis Depay, Dylan Groenewegen en Ryan Babel. “Ik heb op verschillende terreinen mijn horizon verbreed.”

Het transitiejaar van Elske Doets: anders op vakantie

Het jaar 2020 had ze in maart van dat jaar al opgegeven. De focus lag toen al op 2021 en een andere manier van vakantievieren: diepe reizen waarin je meer beleeft op minder plekken. Nu, in april 2021, weet Elske Doets, ceo van Doets Reizen, nog niet goed waar ze staat. Ze noemt het een transitiejaar. En denk niet dat ze niets te doen heeft.

TNO: €5 miljoen voor Innovatiemotor mkb

Hoe investeren én innoveren we ons uit de crisis? Het is een vraag die steeds vaker wordt gesteld door mkb-bedrijven die verder willen. TNO investeert 5 miljoen in de zogenaamde Innovatiemotor om het mkb te helpen innoveren. Het kabinet wordt gevraagd het digitale initiatief te steunen door middel van vouchers waarmee mkb-bedrijven samenwerking met kennisinstellingen kunnen financieren.

Sharon Hilgers van My Jewellery deelt het geheim van haar succes

Met straks zestien winkels, 400 medewerkers en een actief online platform met social kanalen heeft My Jewellery van Sharon Hilgers de crisis tot nu toe goed doorstaan. De wijze waarop zij haar social media kanalen inzet, speelt daarbij een belangrijke rol, vertelt zij aan V-Hub.

Het gemak van de digitale receptie

Naam bezoeker? Naam bedrijf? Komt voor? Hoe laat afspraak? Kenteken? Telefoonnummer? Hoe laat vertrokken? De meesten van ons kennen de procedure, waarbij je als bezoeker van een bedrijf gegevens als deze invult op een printje op een clipboard. Dat kan anders. En beter, vindt Timon Jacobs van DigiReceptie.

Column: "Gaat digitalisering retail redden?"

Click & collect, het klinkt eenvoudig en dat is het ook. Dat klanten bestellen en afhalen is voor de retail een eerste stap naar heropening. Als die retail tenminste online zijn zaken op orde heeft. En dat is lang niet altijd het geval, zegt INretail-voorzitter Jan Meerman in deze blog.

Hoe een bouwbedrijf in no time de kansen van digitalisering benutte

Komend uit de retailbranche, waar de digitalisering vrij ver gevorderd is, wilde Claudia Kwakkenbos ook het bouwbedrijf van haar man vooruit helpen. Om Kwakkenbos Bouw digitaler en efficiënter te laten werken, schakelde zij Vodafone Business als partner in voor ondersteuning op verschillende terreinen. Het resultaat mag er zijn, zo legt de ondernemer uit in een interview met het bouwblad Cobouw.

Juiste technologie maakt bedrijven vijf keer succesvoller

Veel bedrijven worstelen met de digitalisering van hun salesprocessen. De vele innovaties binnen het sales-en marketingvak maken het voor bedrijven lastig om het overzicht te behouden. Digitalisering is nu echter urgenter dan ooit.

Is uw bedrijf al future ready?

Als ondernemer bent u altijd op zoek naar inspiratie, ideeën en kansen op succes. Flexibiliteit is een essentiële eigenschap van succesvolle ondernemers. Maar wat doen bedrijven die ‘future ready’ zijn nog meer? Deze video zet het helder en zeer inspirerend op een rij!

BusinessScan

Advies over uw digitale oplossingen

Beter en veiliger samenwerken met uw medewerkers? Slimmer bereikbaar zijn? Doe de Business Scan en krijg binnen 5 minuten gratis en vrijblijvend ICT-advies voor uw bedrijf.