Fit for the future
FFtF: Breeze is 'niet kletsen maar daten', met businessmodel
Bijna 24.000 dates vonden er al plaats dankzij de nieuwe dating-app Breeze, een Nederlandse startup die in 2020 het levenslicht zag. Alles draait om één vraag: is er een digitale match? Dan ga je niet eerst oeverloos chatten, maar meteen op date. Het team wil met Breeze technologie gebruiken om menselijk contact te stimuleren in plaats van te vervangen en dat alles met een eerlijk businessmodel.
KVK Business Challenge leidt tot nieuwe business voor mkb
De innovatievraagstukken van grotere bedrijven laten oplossen door de creativiteit en wendbaarheid van het mkb. Dat bewerkstelligt KVK via KVK Business Challenge. Is uw mkb-bedrijf innovatief? Check dan regelmatig de website van KVK Business Challenge en boor nieuwe business aan: elke vijf weken presenteren rond zes bedrijven hier hun innovatiecases. Over de kansen van dit innovatieplatform voor het mkb spraken we met Juri Heise en Liesbet Oosterveld.
FFtF: Bij digitaal theater HYMN koop je straks stukjes ‘performance’
Digitaal muziektheater HYMN viert dit voorjaar zijn eerste verjaardag. Het digitale platform dat live performances uitzendt, ging midden in de coronapandemie met kracht van start. In een periode van culturele onthouding wist HYMN een brug te slaan tussen artiest en publiek. Maar wat maakt deze startup levensvatbaar nu de concertzalen weer volstromen? Hoe Fit for the Future is HYMN?
Fit For the Future: Jan Schoorl is vaak op workation – altijd digitaal
Jan Schoorl is succesvol ondernemer in lcd-displays. Zijn bedrijf Jamiepro heeft een kantoor, maar daar is hij lang niet altijd. Want voor anderen klinkt het alsof hij elke week op workation gaat: een deel van de week woont en werkt hij op Terschelling. ‘Het is heerlijk om, tussen het mountainbiken en kitesurfen door, in een strandtent aan het werk te kunnen zijn.’ Een abonnement met unlimited data is dan wel een must. Over het runnen van een bedrijf via remote access, videobellen en over mobiele klant- en ordersystemen. “Mijn iPhone is een mini-laptop geworden.”
Fit For the Future: koester en stimuleer uw ‘paradijsvogels’
Fit For the Future bedrijven omarmen digitalisering en technologie. Wilt u ook FFtF zijn, dan moet u volgens tech-expert Eric Kuisch daarbij ook uw ‘paradijsvogels’, uw ICT-nerds koesteren. Want technologische innovaties maken of breken de toekomst van veel ondernemingen en die slimste ‘tech-nerds’ spelen daarin veelal een bepalende rol. In zijn boek ‘Paradijsvogels’ geeft Eric Kuisch waardevolle tips om in deze bijzondere medewerkers het beste naar boven te halen.
Brandt & Levie: FFtF ondernemen met worst
De drie Amsterdamse vrienden Geert van Wersch, Jiri Brandt en Samuel Levie begonnen elf jaar geleden met het maken van verantwoorde worst. Inmiddels gaat er achter het merk Brandt & Levie een goed geoliede machine schuil. Zo is er een eigen fabriek, ligt het worst-assortiment in de schappen van de betere supermarkten en verkopen de heren worstabonnementen via de webshop. Hoe ziet de toekomst eruit nu vleesloos consumeren steeds gangbaarder wordt? En: hoe Fit For the Future is Brandt & Levie?