Overslaan en ga naar inhoud
MKB (5-250 medewerkers)
MKB (5-250 medewerkers)
Grootzakelijk (250+ medewerkers)
Grootzakelijk (250+ medewerkers)

Alles over ondernemen en de entrepreneur

Zoekt u mogelijkheden om te groeien? Hoe gaan andere ondernemers de (digitale) uitdagingen aan? U leest het hier!

Vier vragen over de telefonische hulplijn voor mkb-ondernemers

ONL voor ondernemers en het Instituut voor het midden-en kleinbedrijf IMK zijn een telefonische hulplijn gestart. Voor ondernemers die lijden onder de coronacrisis. ONL-voorman Hans Biesheuvel over de grootste klachten waarmee ondernemers kampen.

Vijf adviezen voor hoogwaardige digitalisering van de overheid

Victor Knaap, ceo van digitaal productiehuis MediaMonks, heeft zich de afgelopen tijd ingezet om de bestaande processen tussen overheid en bedrijven open te breken en te vernieuwen. Dit zijn de vijf punten die volgens hem kunnen helpen: "Als we andere resultaten willen, moeten we het anders aanpakken."

Wat winkeliers kunnen leren van afhaalchinezen

Tot haar verbazing leest Petra Lubbers van online platformspecialist Tom Orrow in het nieuws over klagende winkeliers die zich met afkeer een distributiebedrijf noemen. Is een post-corona economie met innovaties als click & collect de nieuwe realiteit? Vier vragen en antwoorden.

Werkprocessen digitaliseren: het verhaal van Claudia Kwakkenbos

Hoe kunt u de werkprocessen binnen een bedrijf digitaliseren? En is dit alleen weggelegd voor grote bedrijven met fikse budgetten? Claudia Kwakkenbos (Kwakkenbos BV) bewijst dat digitaliseren ook voor een MKB-bedrijf haalbaar én aantrekkelijk is. “Onze mensen kunnen hierdoor te allen tijde overal werken, zowel op kantoor als op de bouw”, zo vertelt Claudia enthousiast.

E-book: waar gaat het heen met de retail?

Wat is de toekomst van retail in Nederland? Waar staat de sector in een wereld in spanning? Zet de online trend door of worden ‘stenen winkels’ weer belangrijker? Of bestaan beide ontwikkelingen wellicht naast elkaar en profiteert de ene trend van de andere? Daar maakte Vodafone Business een inspirerend e-book over: ‘De toekomst van retail’.

Welke social media werken voor uw bedrijf?

Gebruikt u voor het presenteren van uw bedrijf en producten en voor het vinden van nieuwe klanten wel het juiste social mediakanaal? Ontdek welk social media-kanaal het beste past bij uw bedrijf: Facebook, Instagram, TikTok, Twitter, LinkedIn, Pinterest of YouTube? 

VINCI Energies over CYOD: ontzorging, keuze en gemak

CYOD is een praktische ‘ontzorgingsdienst’ voor organisaties om centraal devices en abonnementen te realiseren voor medewerkers. “Met de CYOD-dienst van Vodafone Business wordt onze IT-afdeling ontzorgd én bieden we onze mensen meer keuze en gemak”, vertelt Jan Govert Kemps, IT-director bij VINCI Energies Nederland. Sinds een jaar maakt zijn organisatie gebruik van CYOD, wat het werkende leven van hem én zijn collega’s een stuk aangenamer maakt. 

Voldoen aan de AVG: heeft u een verwerkersovereenkomst nodig?

De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) is de Europese privacywetgeving, die sinds 25 mei 2018 in de hele Europese Unie (EU) van toepassing is. De AVG gaat over de bescherming van persoonsgegevens. De AVG geldt voor alle bedrijven, stichtingen en verenigingen die persoonsgegevens verwerken. En als u dat doet, dan kan een verwerkersovereenkomst noodzakelijk zijn. In dit artikel leggen wij u uit hoe dat zit. 

FFtF: Hoe pionier Capitola AR en VR tot leven wekt

Acht jaar geleden was Capitola één van de eerste AR- & VR-bureaus in Nederland. Hoe vergaat het Capitola nu? Zijn de technieken waar zij zo prat op gaan inmiddels ingeburgerd bij de consument? Oftewel: hoe Fit For the Future is Capitola? 

FFtF: Nextport China vindt de weg naar de Chinese consument

NextportChina is gevestigd in een monumentaal pand, ingeklemd tussen toeristenshops en verschoten pizzatenten in het centrum van Amsterdam. Voor veel ondernemers vormt dit bescheiden bedrijf de entree naar ‘new business’ met consumenten in China. Nextport China heeft zichzelf met veel FFtF-elan moeten heruitvinden, legt oprichter Thijs van der Toom uit.

FFtF: SRFACE, Europees succes voor Hollandse surf dudes

Het strand is voor Jeroen Coppens niet alleen zijn natuurlijke habitat, maar óók zijn kantoor. In 2018 richtte Coppens samen met vier andere surfliefhebbers SRFACE Wetsuits op, het eerste Nederlandse direct-to-consumer wetsuitmerk. De ambities van het jonge merk, waarvan de medewerkers vaak op locatie werken, worden realiteit met ondersteuning van 5G, AR en VR.

FFtF: Hoe rebellerende tech-nerds groot werden in bitcoin

In 2011 kwam een groepje schoolvrienden samen. Wat ze gemeen hadden? Een gedeelde pubertijd, maar ook een onuitputtelijke interesse in techniek, wiskunde en economische vraagstukken. Dat, in combinatie met een flinke dosis ambitie, was de perfecte voedingsbodem voor het eerste Nederlandse bitcoinbedrijf Bitonic. Tien jaar na de oprichting blikken we met Bitonic-strateeg Daan Kleiman terug en vooruit; want waar ligt de toekomst van Bitonic? Hoe wendbaar zijn ze in een markt die nog zo jong is, zo onvoorspelbaar en zo speculatief? Oftewel: Hoe Fit For the Future is Bitonic?

BusinessScan

Advies over uw digitale oplossingen

Beter en veiliger samenwerken met uw medewerkers? Slimmer bereikbaar zijn? Doe de Business Scan en krijg binnen 5 minuten gratis en vrijblijvend ICT-advies voor uw bedrijf.