Toekomstbestendig retailsucces
Wie in de retail werkt, weet dat klanten steeds meer eisen stellen. Zowel aan service als aan het gebruik van technologie, en zowel in de online als de offline omgeving. In onderstaande video schetsen we de grootste uitdagingen waar ondernemers in de retail voor staan. En in het e-book dat u verderop vindt, vertellen we u graag meer over de 5 belangrijkste trends voor de toekomst.
Op weg naar 2030
Met het e-book Trends in retail
Wie actief is in de retail weet dat consumenten steeds meer verwachten, zowel on- als offline. De klant wil in control zijn en verwacht flexibele, transparante (betaal)opties. Maar ook duurzaamheid, betalen naar gebruik en realtime inzicht in voorraden zijn duidelijke ontwikkelingen in de markt.
Download het e-book en lees alles over de vijf belangrijkste trends in retail en hoe u hier slim op in kunt spelen.
Ontvang het e-book
5 retailtrends als kansen voor succes
In de retailsector zijn grote bewegingen in de markt zichtbaar. De consument vraagt steeds meer op het gebied van service en informatie. En het gebruik van innovatieve technologieën wordt steeds belangrijker voor toekomstbestendig succes. Vodafone Business signaleert 5 wereldwijde retailtrends die bepalend zijn voor veranderingen in de markt en dus ook op retail: Decarbonised, Democratised, Delocalised, Dematerialised en Demonetised. We zetten ze hieronder kort uiteen. In het e-book vertellen we uitgebreider over deze bewegingen in de markt die bepalend zijn voor toekomstig zakelijk succes.
Decarbonised
De lineaire, niet-duurzame economie ligt onder het vergrootglas van de consument. Bewuster consumeren vormt de motor achter de ontwikkeling van bewuster produceren en een circulaire economie.
Democratised
De connected consument weet overal informatie over te vinden en verwacht dit ook. Kennis is macht en transparantie is belangrijker dan ooit. Bijvoorbeeld ook wat betreft het zelf kunnen managen van persoonlijke gegevens.
Delocalised
Winkelen is een ervaring die steeds meer plaatsvindt in verschillende realiteiten. De combinatie van fysieke winkels, webshops en virtuele wereld(en) zorgt voor een blended winkelervaring die steeds belangrijker wordt.
Dematerialised
Consumenten kiezen steeds vaker voor om iets niet zelf in eigendom te hebben. Voor delen en lenen in plaats van een product kopen. In dit holistische denken wordt gedeelde eigendom de norm. Ook worden fysieke producten steeds vaker digitaal.
Demonetised
Contracten worden steeds vaker abonnements-modellen op basis van blockchain-technologie. Deze verschuiving van valuta naar data stelt consumenten bijvoorbeeld in staat om hun persoonlijke gegevens te verkopen.
Internet of Things
Welke technologie het beste bij uw IoT-applicatie past? Ontdek onze verschillende netwerken voor een stabiele en veilige IoT-oplossing.
Klantcontactcenter
Het is cruciaal dat klantvragen snel bij de juiste medewerker terecht komen. Met een goede bereikbaarheid verhoogt u de klanttevredenheid.
Security
Geef medewerkers toegang tot bedrijfskritische gegevens, met een toestel naar keuze, zonder dat u zich zorgen hoeft te maken over dataverlies.
Retail Connect
Met Retail Connect kunt u rekenen op een combinatie van zorgvuldig geselecteerde producten waarmee de zaak altijd kan blijven draaien.
Uw partner for progress: Vodafone Business
Het digitale tijdperk vraagt om voortdurende transformatie. Daarbij hoeft u het wiel echter niet zelf opnieuw uit te vinden. Bij Vodafone Business geloven we dat we samen sterker staan. En wij worden graag uw partner in business.
Met 120 VodafoneZiggo winkels en wereldwijd zelfs 15.000 winkels weten wij als geen ander wat er speelt in retail. Dit gecombineerd met onze expertise op het gebied van connected business maakt dat wij u heel gericht kunnen adviseren bij het maken van de juiste keuzes.
U krijgt bij ons één vast aanspreekpunt, één servicecontract en één rekening. Zo kunt u altijd bij uw vertrouwde accountmanager terecht en zijn al uw zaken overzichtelijk geregeld. Op deze manier denken wij graag met u mee op bijvoorbeeld het gebied van social, mobiel, data en de cloud. Een one-stop-shop voor al uw zakelijke behoeftes.
Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, leren we u en uw organisatie graag eerst beter kennen. Wat zijn uw wensen voor de toekomst en wat verwacht u van Vodafone Business? Op basis van de kennismaking krijgt u advies op maat en bieden onze experts oplossingen om uw bedrijfsdoelstellingen te bereiken. Together we can!
Oriënterend gesprek (+250 medewerkers)
Bezoek ons Experience Centre
Bent u ondernemer in het MKB?
Heeft uw organisatie meer dan 5 en minder dan 250 medewerkers? Dan kunt u als MKB'er gebruikmaken van onze Business Consultants. In een vrijblijvend adviesgesprek krijgt u inzicht in welke oplossingen en technologieën bij uitstek geschikt zijn voor uw bedrijfssituatie. Misschien vraagt u zich af hoe de medewerkers van uw onderneming (meer) hybride zouden kunnen werken. Of wilt u graag weten hoe bedrijfsgegevens (nog) beter kunnen worden beschermd. Deze vragen stelt u eenvoudig aan onze consultants, in één of meerdere gesprekken. Onze adviseurs beschikken namelijk over expertise op meerdere gebieden en adviseren graag bij het oplossen van uitdagingen waar u als ondernemer in het midden- en kleinbedrijf voor staat.
Blijf op de hoogte
Blijf op de hoogte van trends & nieuws in digitale technologie.
Ontdek hoe Nederlandse retailers aan hun toekomst werken
-
Retail Roundtable | Vodafone Business
Maak kennis met de inspirerende inzichten van vooraanstaande retailers, gedeeld tijdens de Vodafone Business Retail Roundtable 2024.
-
5 tips voor meer duurzaamheid in retail
Duurzaamheid is al lang geen leuk extraatje meer: ook in retail geldt het als vanzelfsprekende standaard. Ontdek 5 tips ter inspiratie en ondersteuning.
-
De toekomst van retail
Van retail naar e-tail: wat komt daarbij kijken? U leest het in het nieuwste e-book van Vodafone Business.
-
Vodafone IoT in Retail
Internet of Things biedt volop kansen voor retail. Lees meer over drie concrete toepassingen van IoT die momenteel veel nieuwe mogelijkheden creëren in de retail.
-
Vodafone Storm in Retail
Steeds hogere klanteisen vragen om een drempelloze, persoonlijke ervaring. Vodafone Storm laat de retailsector klanten sneller en beter helpen.
-
Retail en duurzaamheid
Hoe belangrijk vinden consumenten lokale of fairtrade producten? Nieuw onderzoek door Ruigrok biedt retailers inzicht in de beste duurzame initiatieven.
-
Prénatal digitaliseert: hoe de babywinkel ‘connected’ werd
Prénatal digitaliseert. Het versterkte niet alleen de webshop, maar ontwikkelde met Vodafone Business ook ‘de connected winkel’.
-
Vodafone Business – Een ‘SALE’ die werkt? Geef een goede reden
Er is zo vaak sale in de retail dat de aantrekkingskracht ervan lijkt te verbleken. Consumentenpsycholoog Patrick Wessels adviseert: geef een goede reden.
-
Retail volgens VodafoneZiggo: duurzaam zoeken naar balans digitaal & fysiek
Als retailer wil je op de troepen vooruit blijven lopen, kansen pakken in digitalisering, efficiëntie en veiligheid. VodafoneZiggo, zelf succesvol retailer, adviseert graag.
-
Trends en oplossingen
Consumenten willen steeds meer: duurzaamheid, snelheid en betalen naar gebruik. Wij zetten de belangrijkste ontwikkelingen voor u op een rij.
-
KwikFit: "Met Vodafone storm werken we nooit meer langs elkaar heen"
165 vestigingen, callcenter en klantenservice: KwikFit liet ze allemaal overzetten naar Vodafone storm, één geïntegreerd platform voor klantcontacten.
-
Vodafone Business – INretail luidt noodklok: “Cyber security in retail moet beter”
Onderzoek van INretail zegt dat ondernemer niet genoeg doen aan cyber security en dat 70 procent al met cyberaanvallen te maken heeft gehad.
-
Hybride Werken: lees er alles over
Er wordt maximale flexibiliteit gevraagd. Hoe digitaliseert u uw bedrijf? Hoe geeft u thuiswerken vorm en werken medewerkers prettig en productief samen?
-
Prijzen verhogen zonder klachten: 5 manieren die grote bedrijven gebruiken
Hoe zorg je er ondernemer voor dat je geen klanten verliest wanneer het onvermijdelijk is om prijsstijgingen door te voeren.
-
Vodafone Business – Drie slimme psychologische prijsstrategieën
Hoe verleid je klanten om jouw product te kopen? Welke prijs hanteer je en hoe werken bundels, abonnementen en spaarkaarten in het hoofd van de consument?
-
WhatsApp als superpersoonlijke klantenservice: 5 voordelen
Consumentenpsycholoog Patrick Wessels legt uit wat de voordelen zijn van klantenservice via WhatsApp business.
-
Column Jan Meerman (INretail) over digitalisering retail
Veel winkeliers in de retail zijn nog niet klaar voor de online innovatie die het afgelopen jaar, mede door corona, heeft plaatsgevonden.
-
Yoghurt Barn: de cloud en andere ingrediënten voor succes
Yoghurt Barn groeide in 6 jaar tijd uit tot 14 vestigingen. Ondernemer Wouter Staal, vertelt in deze video hoe hij snel kon opschalen dankzij de cloud.