Overslaan en ga naar inhoud
MKB (5-250 medewerkers)
MKB (5-250 medewerkers)
Grootzakelijk (250+ medewerkers)
Grootzakelijk (250+ medewerkers)

Alles over hybride werken

In veel MKB-bedrijven zijn hybride werken en mobiel thuiswerken een blijvertje. Hier leest u over de voordelen en vindt u adviezen van experts.

Bedrijfsleven werkt toe naar een professioneler thuiswerkbeleid

Post-corona wordt er in Nederland veel thuis gewerkt en het hybride werken is de nieuwe werkelijkheid. Maar ontstaat er ook een recht op thuiswerken? En hoe faciliteren werkgevers dat thuiswerken? Wat mogen werknemers van hen verwachten? 

Leidinggeven bij thuiswerken: vijf manieren om te managen

Thuiswerken, digitaal samenwerken en meer vrijheid en flexibiliteit: de coronacrisis heeft de werksituatie naar het nu lijkt blijvend veranderd. Dat heeft invloed op werknemers, én op leidinggevenden. Hoe is de rol als manager veranderd en wat zijn de belangrijke aandachtspunten in de nieuwe werkrelatie? Consumentenpsycholoog Patrick Wessels geeft 5 manieren om te managen.

Hybride werken met Figo: mobiliteit zonder gedoe

Hybride werken levert nieuwe businessmodellen op. Wie hybride werkt, heeft bijvoorbeeld meer behoefte aan flexibele mobiliteit. Werknemers hebben niet meer elke dag een auto nodig, maar een paar keer per week. Het liefst met keuze uit auto’s, scooters en fietsen van verschillende aanbieders. Figo levert de app om dat gemakkelijk te regelen. Ondernemer Joost Pompe (rechts op de foto, links mede-oprichter Basri Hoogstrate) deelt zijn ideeën en zijn toekomstvisie. 

Lessen uit podcastserie: hoe we hybride werken succesvol maken

De combinatie van werken thuis en op kantoor vraagt om visie én om handen uit de mouwen. Van beleid en cultuur tot het tonen van waardering: u kunt aan heel wat knoppen draaien om hybride werken voor uw bedrijf te laten slagen.

‘Out of Office’ podcast #8: het hybride werken kantoor

Ruim de helft van de bedrijven in Nederland verwacht minder kantoorruimte nodig te hebben, omdat hun medewerkers meer thuis werken. Maar hoe brengt u als ondernemer in kaart wat uw bedrijf en uw werknemers aan kantoorruimte nodig hebben? Daarover gaat in de ‘Out of Office’ podcastserie.

‘Out of Office’ podcast #7: Hoe u talent aantrekt én behoudt

Deze aflevering van de podcastserie ‘Out of Office’ staat in het teken van het aantrekken én behouden van talent. Nu we steeds verder verschuiven naar online en steeds flexibelere vormen van werken ontdekken, moet een ondernemer ook kijken naar de manier waarop deze nieuwe mensen aantrekt en behoudt. Kan dat nog wel op de traditionele manier? 

Hybride werken in retail en horeca? Zo kan het

Wie voor corona nog dagelijks naar kantoor ging, weet inmiddels wel beter. De voordelen van (gedeeltelijk) thuiswerken zijn bekend. Maar hoe zit dat in de retail en de horeca? Jan Meerman, algemeen directeur van branchevereniging INretail vertelt in deze column hoe het ook daar kan.

‘Out of Office’ podcast #6: Leiderschap bij hybride werken

We zitten niet meer vijf dagen per week bij elkaar op kantoor en dat vraagt om een nieuw soort leiderschap. Hoe zorg u ervoor dat uw werknemers nog steeds optimaal presteren en gelukkig zijn in hun baan? 

‘Out of Office’ podcast #5: hybride werken en de bedrijfscultuur

Werkt een organisatie hybride, dan zijn medewerkers minder vaak (of helemaal niet) bij elkaar. Welke impact heeft dat op bedrijfscultuur? En hoe kunt u als ondernemer een sterke cultuur stimuleren en behouden?

Blog #6: Is uw informatiekapitaal wel liquide?

Elke succesvolle ondernemer houdt zijn liquiditeit in de gaten. Dat is essentieel voor het runnen van een bedrijf. Elke keer een pand, aandelen of obligaties verkopen als je boodschappen moet doen is ook niet handig. Wat maar weinig mensen zich realiseren is dat er naast geld (monetair kapitaal) nog andere vormen van kapitaal zijn die je elke dag gebruikt. 

‘Out of Office’ podcast #2: de tools voor hybride werken

Welke tools heeft u nodig om effectief en efficiënt hybride te werken? Wat werkt wél en wat absoluut niet? Welke ontwikkelingen zijn er op dit gebied? En hoe zorgt u ervoor dat de uitkomst van de vergadering voor alle deelnemers naar wens is? De tweede aflevering van de podcastserie Out of Office van Vodafone Business NL geeft antwoord op deze en andere vragen rondom de inrichting van de hybride werkplek. ! 

‘Out of Office’: podcastserie trends & tech rond hybride werken (#1)

‘Out of Office’ is sinds de pandemie geen uitzondering maar norm – en we zijn allemaal ervaringsdeskundigen. Het is tevens de passende titel van de nieuwe podcast-serie op V-Hub over de praktijk van hybride werken. 

Hybride werken, kwestie van organiseren

Hoe organiseert u in uw bedrijf hybride werken, met een mix van thuis en op kantoor werken? Download dit e-book dat u vooruit helpt bij vele organisatorische en praktische vragen.

Vooruitgang met hybride werken

Een complete gids voor hybride werken

 De uitdagingen van hybride werken op een rij

 Oplossingen voor kleine én grote organisaties 

 Een kijkje in de keuken van VodafoneZiggo

Alles over succesvol hybride werken en mobiel thuiswerken in uw bedrijf

Lees over wat u kunt doen om hybride werken in uw mkb-bedrijf tot een succes te maken:

 Alle dertien podcasts in de serie 'Out of Office'
 Alles wat u kunt leren uit de podcastserie 'Out of Office'
 Organisatiebeleid voor hybride werken – 5 Tips
 De digitale werkplek: focus op menselijke factor
 Home Office Guide voor hybride werken

Doe de Business Scan - binnen 5 minuten advies voor hybride werken en mobiel thuiswerken

Met de Business Scan ontvangt u na een paar eenvoudige stappen een gratis ICT-advies, inclusief de beste oplossingen voor hybride werken. 

Weten hoe technologie úw business vooruit helpt? Praat met onze Business Consultant en maak een afspraak voor persoonlijk advies.