Overslaan en ga naar inhoud
MKB (5-250 medewerkers)
MKB (5-250 medewerkers)
Grootzakelijk (250+ medewerkers)
Grootzakelijk (250+ medewerkers)

Digital marketing op V-Hub

Ondernemen is risico’s nemen, slagen of falen, ervan leren en nieuwe kansen zoeken. Kennis opdoen is essentieel. In dit digitale tijdperk kunt u niet genoeg weten over digital marketing. Die kennis verrijkt u hier, op V-Hub!  Direct toepasbaar, dus u kunt meteen aan de slag.

AVG voor ondernemers - wat betekent het voor uw bedrijf?

Regels en wetten rondom privacy en databescherming worden steeds strenger; iets waar u als ondernemer wellicht al mee te maken heeft. De AVG is een van die wetten en staat voor de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Maar wat betekent AVG voor uw business? In dit artikel vertellen we wat de AVG voor u als ondernemer inhoudt en waar u op moet letten.

Digital marketing #12: Welke gegevens vallen onder de AVG?

Bedrijven moeten de regels van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) opvolgen, maar welke gegevens vallen onder de AVG? Met ‘persoonsgegevens’ bedoelt de AVG alle informatie die te herleiden is tot een persoon zoals bijvoorbeeld naam, adres en woonplaats. Lees in dit artikel alles over AVG en persoonsgegevens.

Digital Marketing Serie #10: Micro- en macroconversies: wat zijn het en hoe meet u ze?

Als u het conversiepercentage op uw website wilt verhogen is het verstandig om de termen micro- en macroconversie te kennen. Ze spelen een belangrijke rol bij conversie optimalisatie en geven inzicht in de gebruikers in hun customer journey. Maar wat zijn deze micro- en macroconversies precies? En hoe kunnen zij u ondersteunen? 

Digital Marketing serie #9: Wat is een marketing funnel en hoe zet ik die in?

Een marketing funnel is een omschrijving van de ‘customer journey’ of klantreis die iemand aflegt met een bedrijf of product. Het beschrijft waar de klant mee bezig is van het eerste contactmoment tot de uiteindelijke aankoop. Hiermee kunt u inspelen op waar klanten behoefte aan hebben. Ook helpt het u bij het bepalen van een goede marketingstrategie. Een goed toepasbaar voorbeeld hiervan is het inzetten van het AIDA model. 

Digital marketing serie #8: zie uw verkeer met Google Analytics

Als u een website heeft, dan is het instellen van een Google Analytics account een must. Via deze route kunt u namelijk ontdekken wat er precies op uw website gebeurt. Werkt mijn site wel optimaal? En hoeveel bezoekers heb ik gehad afgelopen week? Elk relevant stukje data is te vinden via uw Analytics account.

Digital marketing serie #7: Facebook Creator Studio, wat kan ik er mee?

Met Facebook Creator Studio is het mogelijk om berichten in te plannen, te beheren en alle statistieken te meten van zowel Facebook als Instagram. Deze tool kan het consistent blijven op social media een stuk makkelijker maken. Social media kan namelijk flink wat tijd en energie kosten…

Digital marketing serie #6: Zo koppelt u Google Analytics aan WordPress

Zo af-en-toe update u de content van uw website en u schrijft u een blog over de laatste ontwikkelingen van uw organisatie. Maar heeft dit eigenlijk wel effect?  Zijn er mensen die uw website bezoeken en waar komen uw bezoekers vandaan? De meest gebruikte tool om hierachter te komen is Google Analytics. Deze gratis tool is eenvoudig te koppelen aan uw WordPress website; in dit artikel vertellen we in 5 eenvoudige stappen hoe u deze koppeling tot stand brengt.  

Digital marketing serie #5: Adverteren op Google, hoe gaat dat?

Het verbaast u zeker niet meer dat Google de meest gebruikte zoekmachine ter wereld is. Ook in Nederland gebruiken we verreweg het meeste Google Search voor zoekopdrachten. Dit is dus de perfecte plek om uw bedrijf te promoten. In deze blog gaan we in op de basis van Google Ads.

Digital marketing serie #4: tips over de technische componenten

Zoekmachines geven de voorkeur aan webpagina’s met relevante content voor hun gebruikers, logisch natuurlijk. Maar naast dat de content in orde moet zijn, zijn er nog een aantal technische componenten van uw website waar de algoritmes van zoekmachines voorkeur aan geven. 

Digital marketing serie #3: Hoe optimaliseer ik mijn tekst?

SEO-optimalisatie voor uw webtekst is een van de meest effectieve methoden om beter gevonden te worden. Op deze manier trekt u meer bezoekers en daarmee haalt u meer klanten binnen. In deze V-Hub blog kunt u aan de hand van een aantal stappen uw teksten optimaliseren.

Digital marketing serie #2: Website optimalisatie

Wanneer u een aantal focus-zoekwoorden heeft gedefinieerd is het zaak deze in uw website teksten te verwerken. Het doel is deze zoekwoorden zo te verwerken in de tekst op uw website dat Google herkent dat uw website relevant is voor deze specifieke zoekopdracht. 

Digital marketing serie #1: SEO-zoekwoordenonderzoek in 4 stappen

Een zoekwoordenonderzoek kan een belangrijke eerste stap zijn om de SEO van uw bedrijf naar een hoger niveau te tillen. Maar hoe gaat u te werk? En hoe zorgt u ervoor dat u zoekwoorden selecteert die voor meer bezoek zorgen? Hier volgt een handig stappenplan die uitlegt hoe u het beste een zoekwoordenonderzoek kunt uitvoeren en tot een set focus-zoekwoorden komt om uw seo-teksten op te baseren. 

Digital marketing, voor succesvol ondernemen

Ondernemen is risico’s nemen, slagen of falen, ervan leren en nieuwe kansen zoeken. Kennis van en ervaring met digital marketing is in het digitale tijdperk esentieel. Op V-Hub vindt u op dit terrein een schat aan nuttige, direct toepasbare praktijklessen en praktische tips. Direct toepasbaar, dus u kunt direct aan de slag!

Digital Marketing: lees er alles over

Scoren met social media? Leer het met de digital marketing serie

Wilt u social media echt voor uw bedrijf laten werken, begin dan meteen goed. In onze achtdelige serie over digital marketing praten wij u met heldere, praktische tips, checklists en do’s & don’ts bij. Alles over SEO, Google Analytics, technische website optimalisatie en meer: ga meteen aan de slag.

Blijf leren en ontwikkelen met Udemy

Als ondernemer bent u nooit uitgeleerd. Gelukkig werkt V-Hub samen met Udemy, 's werelds grootste marktplaats voor online leermiddelen. Met Udemy kunt u belangrijke online vaardigheden voor de dagelijkse bedrijfsvoering bijschaven. Er zijn geen inschrijvingskosten, er zijn ook geen ingewikkelde downloads. Log gewoon in en blader door honderden gratis cursussen.

Digital Marketing: lees er alles over

Zakelijke klant? Profiteer van een schat aan leerkansen met Unlimited Learning

Als partner in digitalisering weet VodafoneZiggo dat investeren in persoonlijke en zakelijke ontwikkeling leidt tot zakelijk succes. Daarom kunnen zakelijke klanten gebruikmaken van een selectie van het online aanbod dat beschikbaar is via het leerplatform Unlimited Learning. Als klant heeft u een keuze uit 250 trainingen, webinars, podcasts en cursussen, variërend van online marketing, arbo-wetgeving en boekhouden tot mindfulness en yoga.